Снимка: Pixabay

Папа Франциск сравни аборта с наемно убийство. Папа Франциск е глава на римокатолическата църква и на цялата католическа общност. Същата онази католическа общност, която преди месец беше разтърсена заради секскандали, при които стана ясно, че католически свещеници, които трудно можем да наречем духовници, са злоупотребявали системно с деца и са издевателствали сексуално над тях. Тези църковни служители не са духовници, защото в тях отдавна няма нищо духовно.

Папа Франциск не е цялата католическа общност. Но греховете на онези, дръзнали да докоснат деца и да злоупотребят със служебното си и свещено положение, са грехове и на цялата католическа църква, която системно е прикривала информация за подобни "свещени" дела, за да избегне скандал, който и без това се случи.

Папа Франциск се извини. Сега, обаче, той твърди, че жените, които правят аборт, са като хора, които наемат убиец, за да решат проблем. Изявлението му беше отправено към вярвашите, събрали се на площад "Св. Петър".

"Как може акт, който прекъсва напъпил живот, невинен и беззащитен, да бъде терапевтичен, цивилизован или просто хуманен? Питам ви: Правилно ли е да унищожаваме човешки живот, за да решим проблем?", попита папа Франциск. И тълпата дружно отговорила: "Не!".

Още по темата

Тук има няколко фундаментални проблема. Религията винаги е била огромно средство за влияние, а и често начин за манипулация на масите. Тук не говорим за атеизъм, не говорим за богохулство. Говорим за чисто и просто влияние върху съзнанието, а и управлението, макар в повечето съвременни държави да има секуларизъм. Църквата така или иначе има влияние. 

Дотук проблемът не изглежда чак толкова внушителен. Има, обаче, и друг. И то много по-голям.

Папа Франциск пита правилно ли е да унищожаваме човешки живот, за да решим проблем?

Правилно ли е в такъв случай, господин Папа, 11-годишно дете, станало жертва на изнасилване от, например, психичноболен, да роди, защото иначе ще извърши грях пред Бога? Правилно ли щеше да е, ако изнасилвачът беше свещеник?

Не, макар че е много възможно, ако той беше църковен служител, светата институция да си затвори очите, ушите и вратата.

Масата, обаче, не се замисля за това. Масата осъжда аборта. Защото папата каза – грешно е!

Масата не се замисля. И църквата го знае. Лесно е да осъдиш абортите, които и без това са поляризираща тема в обществото. Трудно е, обаче, да решиш много фундаментални проблеми, които са залегнали дълбоко в него.

Трудно е да се признае, че в някои общности възрастовата граница е паднала до минимум и се случва така, че деца раждат деца, защото там липсва сексуално образование. Защото липсва каквото и да било образование. Трудно е да се признае също така, че случаите на деца, станали жертва на изнасилване, които след това са забременели, са достатъчно много.

И на фона на всичко това, още по-трудно е да се признае, че същите тези деца, които не искат да стават майки, трябва да го направят, защото абортите са незаконни в много страни.

Трудно е да се признае, че в някои общества жени, станали жертва на изнасилване, влизат в затвора заради изневяра и после трябва да родят, защото законът не им дава право на друг избор.

Абортите, обаче, са против божията воля. Те са също толкова греховно дело, както и убийството, изнасилването, кръвосмешението и всяка една нарушена божа заповед. Абортите са грях!

И макар да е смятан за по-либерален от предшествениците си, Франциск не променя становището на католическата църква за семейното планиране и секса. Той обаче подчертава, че църквата трябва да се концентрира не толкова върху налагането на доктрината си, а върху достигане до онези, които са се отклонили от нея, и до хората в нужда.

Защото, ако поискаш да направиш аборт, със сигурност си се отклонил от божия път. Проблемът няма как да бъде друг. Всяко решение е свързано с вярата. А всеки проблем с нейната липса. Дали?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase