Разделението на превозвачите продължава. След протестите, които се проведоха в цялата страна срещу създаването на Българска автомобилна камара, този път на улицата излязоха фирмите, които са в подкрепа на проектозакона за създаването на такава организация, която ще контролира бранша.

По думите на Васил Пиронков от Национално сдружение на автобусните превозвачи създаването на автомобилна камара е крайно необходимо.

Още по темата

"С протеста искахме да покажем, че транспортният бранш не е само това, което излиза на улицата и се изказва против създаването на камарата. Трябва да се чуят и двете страни и да се намерят допирни точки. Това не е война или разделение в бранша", уточни Пиронков в "България сутрин".

Според него европейските норми и правила задължават държавата да създаде един независим орган, който да контролира сектора.

Магдалена Милтенова от Браншовия съюз за стопанска инициатива в транспорта е на точно противоположното мнение - според нея създаването на автомобилната камара още повече ще раздели сектора и ще направи така, че конкуренти да се регулират.

"Ред в системата има. Работим по европейски правила. Не е ясно за какви правила колегите, които искат създаването на камарата, говорят. Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" е независимия орган, който осъществява контрола в сектора. Ако на тази агенция ѝ трябват реформи, то нека се извършат, а да не се създава нова организация. Няма как независимият орган да бъде изграден от конкурентни фирми", твърди Милтенова пред Bulgaria ON AIR.

Тя е категорична, че разделението в сектора идва оттам, че едни хора искат да наложат насила мнението си на други.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase