снимка: Ройтерс
fallback

Пазарът на наеми на търговски площи през първите три месеца на 2018 г. остава сравнително активен. Наемите в търговските центрове и търговските улици в София плавно растат поради липсата на ново предлагане, а в другите големи градове на страната предлагането на търговски площи се увеличава. Това става ясно от доклада на консултантската компания Cushman&Wakefield Forton за първите три месеца на годината.

"Средният наем на магазин с площ между 100 и 200 кв. м на добра локация в центъра на София е 50 евро/кв. м. В търговските центрове той е около 32 евро/кв. м. Реалната запълняемост в добре представящите се обекти е почти 100%", коментира Иван Граматиков, мениджър "Търговски площи" в Cushman & Wakefield Forton. 

За разлика от столицата, в другите големи градове в страната предлагането на търговски площи се увеличава. През втората половина на годината се очаква да отворят Delta Planet Mall във Варна и Plovdiv Plaza в Пловдив. И в двата града вече има по два работещи мола и откриването на трети ще е предизвикателство, отбелязват от консултантската компания. Тя припомня, че Burgas MAS Real Estate също обяви планове за разширение на Galleria Мall в Бургас.
 
"След като станахме свидетели на рекорден обем инвестиционни сделки с търговски площи през 2017 г., пазарът в момента е подчинен изцяло на желанието на новите собственици за затвърждаване на пазарните им позиции", отбелязва Forton. Ключов фактор за развитието на пазара на търговски площи са растящите доходи в страната, които водят и до нарастване на потреблението, допълват от консултантската компания.
 
Благодарение на положителната икономическа перспектива в страната много търговци считат настоящия момент за подходящ за разширяване на търговските си обекти, отчитат от Forton. София и големите градове са останали във фокуса на водещите компании в сектора на бързооборотните стоки, вериги спортни стоки, модни брандове в ниския и средния ценови клас и продуктите за здраве и красота.

Интересът на наемателите кореспондира с амбицията на наемодателите да подобрят позиционирането си на пазара. В резултат на това първите три месеца на 2018 г. са били белязани от няколко големи откривания - Billa и Douglas в Bulgaria Mall, 5 нови бранда от групата на LPP в Sofia Ring Mall и dm дрогериите в Mall Plovdiv.

Какво очакват от Forton за пазара до края на годината четете в продължението на материала в Investor.bg 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Истина

преди 5 години

статия за перачите на пари от наркотици и проституция.... и в центъра и в моловете навсякъде има табели дава се под наем.... цената е по-ниска и пак няма търсене. Ако нова верига навлезе си взема магазина за година, после като види как е положението... закрива клона в България или го държи за красота.

10

учуден

преди 6 години

До 9 АнонименЕй ! Много рано си се напушил бре !

9

Анонимен

преди 6 години

И кой купува в тези молове? Като съм ходил в пловдивските молове рядко виждам някой да пазарува.Продавачките стоят и скучаят.Как си избиват парите за наемите?

fallback