Снимка: Momentum Agency
fallback

 "Мистерията на българските гласове“ и Лиса Джерард изнесоха спектакъл на 6 юни, какъвто рядко се преживява. Публиката в препълнената зала "България“ екзалтирано аплодираше всяко от изпълненията, изправи се на крака неколкократно и слушаше притихнало и с възхита продължилия повече от два часа концерт.

След края на събитието Лиса Джерард сподели, че хората в залата са били невероятни и тя е усетила огромната им любов и енергия. Всеки от музикантите, който беше на сцената снощи, имаше същото усещане за изумителното взаимодействие между артистите и публиката. 

 Музиката от настоящия концерт е дело на композитора Петър Дундаков, който е успял да събере минало, настояще и бъдеще в прекрасна хармония, така че да отвори нови пространства и да привлече нова публика. В някои от композициите съавтори са самата Лиса и ирландският пианист Джулс Максуел.

На една сцена са събрани "Мистерията на българските гласове“ с Лиса Джерард със SkilleR, Дейвид Кукерман, Себастиян Флаиг, Джулс Максуел, Христина Белева, Петър Миланов, Костадин Генчев, Тони Рикев и Софийската филхармония.

След зала "България в София, музикантите заминават за Пловдив, където на 9 юни в Античния театър предстои следващия им спектакъл.

В Античния театър програмата отново ще бъде разделена условно на три части. В първата "Мистерията на българските гласове“ ще изпълни новите си самостоятелни песни от предстоящия албум, след това публиката ще посрещне Лиса Джерард за нейните авторски песни от репертоара на Dead Can Dance, за да се стигне накрая до кулминацията, а именно – общите изпълнения на Лиса и българските певици, които са нейно вдъхновение от над 30 години.

Синергията между изпълнителите на сцената и искреното удоволствие, с което те пееха, свиреха и си партнираха снощи, можеше да се долови лесно от всеки гост в зала „България“ - явление, което рядко може да се наблюдава в такъв завършен и неподправен вид.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

5

Кака Нели

преди 6 години

На писалия до ***: Ограничеността на мисленето прозира от всеки ваш ред. Нищо не сте разбрали.Фолклорът не е музеен експонат и трябва да се развива. Но този начин не е развитие, обновление и съвременен прочит, а подмяна на българския вокален стил, схематична колаборация, профанизирана еклектика. Не ми пишете глупости за мегданите и микрофоните. Днес няма фолклорна култура в чист и автентичен вид, това е ясно.Но има неща, които трябва да се пазят. Именно те ни различават като нация!

4

Анонимен

преди 6 години

***, ***... изказването Ви е на ограничен човек, който явно не е склонен да мръдне и милиметър в страни. Обратно на вас, не съм почитател на българския фолклор, но никога няма да си позволя да кажа лоша дума. Въпреки, че съм "сноб". Предполагам, че Ви е трудно да преглътнете и че имаше и микрофони, които също пречеха на автентичността. Бе направо на мегдана да бяха излезли да попеят, че да сте доволна. Светът се глобализира, културата също. И не, никой нищо не заличава, а прави нещо различно!

3

Нели Василева

преди 6 години

До АнонименКолаборацията с Мистерията е поредната подмолна ерозия на уникалността на българската култура. В този профанизиран проект Мистерията беше фон на една снобска музика и стотина фена на Лиса...Подмяна на едно уникално българско явление с чужди музикално похвати, които наред с другите неща заличават една българска икона, каквато е мистерията...

fallback