fallback

Руската гражданска авиация вчера се сбогува с един самолет, който беше сред символите на съветската епоха. Ту-154, някога познат и у нас, извърши последния си полет от Якутия до град Новосибирск. Това беше последната подобна машина на авиокомпанията "Алроса".

Генералният директор съобщи, че сертификатът за летателна годност е изтекъл и на смяна идват съвременни самолети - по-ефективни и икономични.

Последният граждански полет на Ту-154 беше от якутския град Мирни до Новосибирск. Построената преди 28 години машина превози 140 пътници на борда си.

Ту-154 е разработен в конструкторското бюро "Туполев" и първият му полет е през 1968 г. Той става най-масовият реактивен пътнически самолет в Съветския съюз и до края на века са построени около 1000 машини. Част от тях са продавани в чужбина, включително в България. Производството е прекратено през 2013 г. и започва извеждането му от експлоатация. Сбогуването натъжи последния командир на полет с Ту-154.

"Това е най-легендарният самолет в съветската гражданска авиация. За съжаление той си отива", каза Александър Лешкевич, пилот първи клас.

Ту-154 не си отива окончателно. Машини от този тип остават в руски държавни организации като външното министерство, Федералната служба за сигурност и Министерството на отбраната.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

63

Анонимен

преди 3 години

До Анонимен"Ако България беше по-добре от преди ..."Ех, колко хубаво беше с режим на тока ...

62

Анонимен

преди 3 години

До мочКакво значение има пазарът? При еднакъв брой пъдници Ту154 тежи 100 тона, а Боинг - само 60! Руснаците пак са напред!

61

Анонимен

преди 3 години

До летец-изпитателС какво двигателите "отзад" го правят по-сигурен?Има 2 случая с Ту154 когато пожар в средния двигател прекъсва управлението и самолетите катастрофират.

fallback