Снимка: Reuters
fallback

Тъгата и гневът са най-опасните неща за един шофьор. Появата на тези чувства е много по-рискова на пътя от умората и от разговорите по мобилен телефон, съобщава "Дейли телеграф", позовавайки се на американски учени.

Шофьорите често чуват предупреждения, ако се уморят, веднага да спрат за почивка. Според учените от Политехническия институт на Вирджиния обаче емоционалното състояние е много по-важно за безопасността на пътя.

Тъгата, гневът или възбудата зад кормилото увеличават риска от произшествие почти 10 пъти, а умората - три пъти. Разговор по мобилния телефон пък удвоява риска от катастрофа.

Разговорът по GSM-а пък не разсейва шофьорите повече от настройване на радиото или климатика. Отговарянето на телефонно позвъняване обаче увеличава риска шест пъти, а набирането на номер – цели 12 пъти.

Що се отнася до храненето и гримирането зад кормилото, според изследването те не са значим проблем. Нито път лекото танцуване на седалката.

Рисково за шофьорите обаче е да пишат съобщения зад волана и да търсят информация в интернет. Тези дейности увеличават опасността от инцидент шест пъти.

Съвсем естествено, най-голям рисков фактор за шофьорите е пиенето или взимането на наркотик зад волана. Те увеличават опасността от катастрофа цели 35 пъти.

За изследването си учените са използвали видеокамери, с които са наблюдавали над 3500 души, докато шофират. Те показаха, че повече от половината шофьори правят нещо рисково всеки път зад кормилото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

От 7

преди 8 години

Да сте видели автомобилен пилот ,които да се ядосва на останалите участници от пътя, няма и да видите.И това не защото последния не вижда глупостта на другите шофьори , а защото има психологическа подготовка . А позволи ли си подобна емоция , губи време в реалните състезания.

5

boby

преди 8 години

И кое му е новото, я си пишем текстчета докато си драйвим от години...

4

Анонимен

преди 8 години

Проучването не е ново с изключение на GSM- ***.Отдавна е известно ,че при лошо настроение се повишава риска при положително настроение се оптимизират движенията.Затова психологическата подготовка при пилотите е доста сериозна.А че при гняв неадекватността в преценката е подобна на тази при употребата на малки количества алкохол(като не си мъртво пиян).

fallback