Централната част на Млечният път, заснета от космическия телескоп "Хъбъл". Снимка: Ройтерс

С помощта на телескопа "Слоун" американски учени откриха поток от звезди, за който се смята, че е останка от стар звезден куп, погълнат бавно от нашата галактика. Съобщението е на изданието Science Daily, цитирано от БТА.

"Млечният път непрестанно поглъща малки галактики и звездни купове", заяви ръководителката на изследването Ана Бонака от Йейлския университет. "Силната му гравитация тласка подобни звезди далеч една от друга и те стават част от нашата галактика", добави тя.

Предишни изследвания показаха, че Млечният път поглъща галактики джуджета, но учените твърдят, че новооткритият звезден поток е останка от звезден куп, а не от по-голяма галактика, защото е много тесен.

"Подробното изследване на този процес на поглъщане е важно, защото хвърля нова светлина върху това как се сформират и еволюират галактиките, поясниха учените. Откритието ни е свързано с поглъщане, което за Млечния път е по-скоро като лека закуска, отколкото като голямо ястие", посочват учените.

Новооткритият звезден поток бе кръстен Триъгълен. Той може да допринесе за разбиране на това как е разпределена масата в Млечния път и да разкрие динамичната му структура.