Снимка: Ройтерс
fallback

Какво да се случи с губещия производител на автомобили Opel? Инвестиционната банка Morgan Stanley препоръчва на управлението на дружеството-майка General Motors (GM) радикално решение. „Разделете се с Opel“, съветват анализаторите на банката в 37-странично проучване, озаглавено "Живот без Opel". Това решение би било най-добро и за базираната в Рюселхайм германска компания, пише Financial Times.

Само за последните дванадесет години Opel е успял да изгори 16 млрд. долара, изчислява триото анализатори Адам Джонас, Рави Щанкер и Йеджи Ин. "Загубите в следващите дванадесет години може да бъдат дори по-високи", се казва в изследването, публикувано в четвъртък.

Opel е най-голямата заплаха за дългосрочното финансово здраве и за жизнеспособността на GM, смята банката. Morgan Stanley обаче може и да не е съвсем обективна в проучването за възможната продажба на Opel - инвестиционната банка играе често ролята на посредник при подобни придобивания, както бе в случая на обратното изкупуване на EnBW от провинция Баден-Вюртемберг в Германия.

„По наше мнение раздялата, макар и скъпа, е най-добрият начин както за акционерите в General Motors, така и за Opel", посочват анализаторите. Те са на мнение, че Opel ще се справи по-добре с предизвикателствата, ако има нов собственик. За възможната продажба според становището на анализаторите GM би трябвало да задели между 7 и 13 млрд. долара за пенсионните задължения.

Поделението за инвестиционно банкиране на Morgan Stanley е съветвало GM в миналото. Сега институтът прогнозира, че в следващите десет години Opel ще трупа загуби от по 1 млрд. евро на година.

"Opel не само консумира ценни пари", казва Джонас. "Той също така изяжда капацитета от инженери и капацитета за управление и ограбва фирмената култура и увереност".

Говорител на GM отхвърли анализа: "Ние сме зад Opel и сме уверени, че можем успешно да преструктурираме бизнеса, за да бъде компанията печеливша в дългосрочен план."

Временният главен изпълнителен директор на Opel Томас Седран обяви междувременно, как иска да предизвика обрат в продажбите - с нови модели, по-изгодно производство и по-високи продажби в чужбина, особено в Русия.

Още автомобилни новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

30

до 39 от OPEL FAN

преди 11 години

Няма да обиждаш избора на хората! Щом ми харесва Вектра - това е мой избор -ясно ли е ***? Карам Пежо и ми харесва.Не мога да го сравнявам нито като технологии нито по комфорт със старите коли,но... Както казах има едно НО -- всеки си има предпочитания и щом не пречи на другите, не виждам причина защо да не им се радвам. Сега изяснихме ли се Господин Разбирачев ?Писнало ми е от 'професори-авторитети' като тебе! Баси простотията !

29

Гено

преди 11 години

Това GM да се раздели с Opel няма да стане никога. Колкото и логично и лесно да им се струва на финансовите аналисти, зад фирмата Opel стоят не само една марка, фабрики и персонал, но и ред патенти. От друга страна GM съсипва Opel като отнема азиатския и американския пазар на немската марка в полза на Chevrolette, т.е. Opel може да продава само в Европа и Австралия. По мое мнение е въпрос на време GM да си прибере патентите и да закрие марката, защото няма да има куповач за остатъка от фирмата.

28

Ей

преди 11 години

Аз пък карам Хонда производство 98 г. В момента на 410 000 км. Само свещи съм сменил веднъж. Хайде драскайте минуси - това ме прави по-щастлив. На света има само две марки автомобили: Хонда и Тойота.

fallback