Анимационен модел на супертелескопа "Спицър". Снимка: Reuters

Екзопланета с размери малко под тези на Земята, при това разположена рекордно близко до нас, откри телескопът "Спицър".

Небесното тяло било регистрирано случайно от екипа на астрофизика Кевин Стивънсън - шеф в Университета на Флорида, позициониран в Орландо, съобщи специализираното издание The Astrophysical Journal, цитирано от РИА Новости.

Екзопланетата няма атмосфера, тъй като е прекалено близо до своето слънце, а и заради малките си размери.

Астрофизиците не изключват, че заради високата температура повърхността на UCF-1.01 да е покрита с океан от магма.

Поради тази причина на повърхността й е адска жега. От дневната страна на UCF-1.01 температурата е около 600 градуса по Целзий.

Минипланетата UCF-1.01 се намира само на 33 светлинни години от нас и е в съзвездието Лъв.

Това я превръща в може би най-близката екзопланета до Земята, съобщиха от Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА в Пасадена, щата Калифорния.

Радиусът й е 4200 км, което е около две трети от земния (6371 км). Екзопланетата е разположена много близо до своята звезда - тя прави едно завъртане около нея за по-малко от две денонощия.

Стивънсън и неговите колеги все още не могат да кажат какъв е химичният състав и каква е масата на екзопланетата, тъй като не разполагат с подходящите достатъчно чувствителни инструменти.