Снимка: Димитър Кьосемарлиев
fallback

Нарастващият брой на заболели и починали от COVID-19 все повече доказва нуждата от засилена информационна кампания.

"Трябва да се мисли конкретно - основните реакции на боледуване са три. Едната е пълно игнориране, хората идват при лекаря в краен стадий на заболяване и отново не вземат никакви мерки, или пък да сътрудничат на терапията. Това е факт, който е от много години в психологията и няма нищо общо с нацията. Другият тип реакция е на свръхзащита. Това са хора, които са хипохондрици, които непрекъснато обикалят кабинетите, непрекъснато се изследват, обясняват си повърхностни усещания в тялото с тежки заболявания. И третата група хора са тези, които търсят рационални решения, сътрудничат за терапията и заедно с лекаря намират оптимален вариант за лечение", каза психиатърът д-р Владимир Бостанджиев в студиото на "България сутрин".

Рекламният експерт Катерина Буюклиева сподели, че при изграждането на комуникационна стратегия трябва да знаем адреса на получателя на съобщението.
Oще по темата


Според нея две неща са важни - пътят и тонът на комуникация. Ако те въртят заедно, кампанията е успешна и хората се чувстват спокойни да направят своя избор. Ясно е, че няма кампания, която е насочена към всички хора, добави тя в ефира на Bulgaria ON AIR.

Според Буюклиева много е важно доверието.

"В комуникацията най-важното, което трябва да кажем, е, първо, да е вярно това, което казваме. Да го кажем спокойно, без истерия. Да сме сигурни, че не даваме напразни обещания. Предозирането в обещания води до загуба на доверие. Нека по-малко да обещаваме, но да се случват по-добри неща", каза още тя.

Колегата й - Георги Цеков, подчерта, че за да направиш рекламна кампания, на каквото и да било - от пелени до ваксинационна кампания, трябва да отговориш на 7 елементарни въпроса.

"Те са кой го продава, на кого, какво продава, къде, кога, как и защо. Кой го продава? За мен това са политиците, те поръчват ваксините, те определят мерките. На кого? Няма целева група, която да бъде всички, но доколкото се може на повече хора. Ако се ваксинират 10%, значи не сме свършили никаква работа. Въпросът какво продаваме в рекламата е "купи си това". Това, което трябва да се каже в този случай, е "Ваксинирайте се". Политиците казват "Аз съм се ваксинирал, но всеки сам преценява". В рекламата няма такова положение. А защо трябва да се ваксинираме? Този въпрос е много сложен", посочи той.

"В Германия лекарите отделят време, за да ти говорят за ваксините. Всички хора, които са разговаряли с мен за ваксините, са се имунизирали. Това, което наблюдаваме у нас, е, че страхът ескалира. И това при положение, че имаме ваксини, лекарства, организация", поясни д-р Бостанджиев.

А по думите на Катерина Буюклиева силата и науката са това, на което трябва да стъпим.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

360

Анонимен

преди 2 години

Рекламни експерти, маркетинолози, математици, икономисти, литератори и кой ли още не ни учат как да се справяме с вирусите. Но когато заговорят нипусолозите, вкупом управляващите се юрват да ги плюят. Е, не! Не искам да слушам повече пишман специалисти. Ей затова на хората не им пука какво говорите.

359

Норвегия

преди 2 години

Човек от семейството - лекар, почина от Ковид, един познат го преболедува, но не е същият, той го каза, кръвно, това онова, диети, всичко му е зле, а беше спортист. Ваксините не те предпазват, но имаш шанс да оздравееш по - бързо, а без ваксината поемаш риск да се увредят много органи, в най лошия случай - смърт. Всеки си знае, но сам си преценява. Не гледайте този и онзи какво прави, сами си взимате решение без натиск.

358

Анонимен

преди 2 години

До 391 до 390 анонименТи сигурно беше там и го видя това . Ае чупката бе ваксар

fallback