Богатството на града се пилее, в София липсва разумно планиране на приходите, а харченето на близо 1,3 млрд. годишно се извършва непрозрачно и неефективно. Tова заяви кандидатът на Синята коалиция за кмет на столицата Прошко Прошков.

София има възможности за собствени приходи повече от всеки друг град в България, но ретроградното мислене на хората, които управляват парите на софиянци, води до това за приходната част на бюджета да се търсят основно средствата от данъци и такси на гражданите и бизнеса, посочи Прошков.

„Столичната община има милиони левове пропуснати ползи от реклама, наеми и продажби на активи. В България има фирми, които за една година печелят от реклама повече, отколкото Столичната община за две“, допълни той.

Според него практиката да се попълва приходната част на бюджета с продажба на общинска земя е порочна и показва слаба управленска култура.

Огласените преди два дни от Агенцията за държавна финансова инспекция резултати от проверката на "Столичен автотранспорт" ЕАД показват стряскащ симптом.

От проведени обществени поръчки на стойност 28 049 614 лв. стойността на неоснователно проведените е 18 773 114 лв., или 67%.

Подобно управление не просто пилее парите ни, а затваря възможностите ни за бъдещо развитие, категоричен беше синият кандидат-кмет.

Всички общински фирми и дружества на София трябва да бъдат преструктурирани, за да бъдат в полза на града и неговите жители, а не в тежест. Те трябва да се самоиздържат и да предоставят услуги за гражданите, категоричен бе Прошков.

Той обеща, че ако стане кмет, ще замени copy/paste бюджетирането и практиката на създаване на нереални бюджети с програмно бюджетиране.

„Ще преустановя и обичая с прерязването на ленти, защото той доби вече символно значение на див популизъм и страстта към него стана стимул за двойни и тройни ремонти“, обеща Прошков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase