fallback

Социалните мрежи се превръщат във все по-предпочитано място за агитация пред избори. Пораждат се спорове, а дори обикновени хора с назидателен тон обясняват на останалите си приятели в мрежата за кого трябва да гласуват.

"Ако гласуването беше във Facebook избирателната ни активност щеше да бъде около 180%. Така че тези неща от години нямат допирни точки. Много е лесно да имаш мнение във Facebook, а да отидеш да упражниш правото си на глас е нещо, което изисква и план, и усилие, и при това някакво истинско решение. За мен показателни са тези над 80 хил. човека , които отидоха до избирателната секция и посочиха "не подкрепям никого". Тези са с желание за гражданско участие, а в същото време изразяват тоталното си отчаяние", коментира PR експертът Пепи Димитрова в "България сутрин".

Oще по темата
Езиковедът проф. Иванка Мавродиева изтъкна, че голям проблем е, когато политиците не могат да установят този канал на комуникация, който освен че е модерен, трябва да бъде средство и за достигане до българските граждани. Тя добави, че посланията са били аморфни, а самата кампания доста флуидна - те си разменяха лични нападки, но нямаше усещането, че тези, които искат да влязат като народни представители ще изпълняват тази роля ефективно. Според нея не е имало единоборство и реално състезание, също така не е имало усещане за отговорност.

"Проблемът с тези избори беше, че ние сами си ги направихме такива - говорещите глави по телевизиите, радиостанциите и вестниците. Защото месеци наред за тези избори се говореше като за ненужни, излишни и безсмислени. Меметата имат отношение към изборния процес", подчерта социалният психолог доц. Николай Димитров пред Bulgaria ON AIR.

По думите на Димитрова меметата не са гражданската позиция, а са още една линия на комуникация в стратегиите на партиите.

"Езикът на политиците отблъсква избирателите и това се вижда в избирателната активност. Понякога дори на обикновения гражданин му става неудобно от репликите, които чува от т. нар. елит. В момента нямаме разлика между обществото и политиците. При следващи избори ще има още по-ниска избирателна активност, защото ние видяхме кампания, което се дължеше на умората на политиците", поясни PR експертът.

Димитров сподели мнение, че при предстоящи избори избирателната активност няма да е по-различна от тази на тези избори.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Анонимен

преди 1 година

"а дори обикновени хора с назидателен тон обясняват на останалите си приятели в мрежата за кого трябва да гласуват" ---------- Значи "обикновените хора" нямат право да изкажат мнение, пък било то и с назидателен тон? Ама ако си "необикновен", можеш да плещиш наляво и надясно глупости? Заливат ни от утрин до вечер с пропаганда и апокалиптични прогнози, плюят опонентите си и се опитват да ни внушат, че само в тях е спасението и България без тях ще загине. Те могат да назидават, а ние не, така ли?

10

Анонимен

преди 1 година

До Анонимен 1 Да не ти кажа къде ти бъркат ,ха...........ха....

9

ам бубаджан

преди 1 година

да... ам бубаджан

fallback