Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Готви се промяна в правилата за годишните технически прегледи (ГТП). Заради хаоса и проблемите след промяната на системата, вече беше взета оставката на директора на "Автомобилна администрация".

За да няма проблеми с автомобилите на бензин, които минават на прегледи, се предлага вредните емисии да не бъдат класифицирани като опасни, което ще остави колите в движение. Другото предложение е срокът за отстраняване на такъв тип неизправност да бъде удължен от 14 на 30 дни.

Има ли хаос с ГТП

"Аз не мога да го класифицирам като хаос. Системата заработи много стабилно още от първия ден. Очакванията бяха, че с дигитализацията, с влизането на нова система, нови правила, би имало хаос. Не, хаос нямаше. Пунктовете си работеха, системата издържа", заяви председателят на Българската федерация по автомобилен спорт и автотехнически експерт Румен Дунев в студиото на "България сутрин".

Той цитира и данни, според които в седмицата преди дигитализацията на ГТП са преминали 105 000 автомобила, от тях временно допуснати са 150, а не са допуснати 22 коли. Седмицата след дигитализацията на ГТП са преминали 95 000 коли, временно са допуснати 1397, а 153 автомобила не са допуснати.

Защо бензиновите коли имаха проблем, а дизеловите не?

"Ако една такава система работи на 100%, защо тогава да са годишните технически прегледи, всички автомобили да са изрядни, могат да си карат по пътищата. Малко се преекспонира тази тема. Това, което подразни шофьорите, са очакванията, че дизеловите автомобили пушат и се движат, а бензиновите, които не пушат и са ужким по-изрядни, в тях се върна бумерангът", поясни Дунев пред Bulgaria ON AIR.

При дизеловите автомобили се мери димност и голяма част от дизеловите коли ги покриват. При бензиновите коли обаче показателите са няколко. Първият от тях е въглероден двуокис в изгорелите газове, който има определени норми. Когато автомобилите са по-нови, границите за тези изгорели газове са по-тесни.

При по-старите автомобили допустимите норми са по-високи, защото самият двигател на колата е така конструиран и няма как да бъдат свити техните граници.

Гледайте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

29

Анонимен

преди 1 месец

Абе ей министърчета и експерти вземете се в ръце че на народа му писна и ще имате проблеми.

28

Подробност

преди 1 месец

Само дето нещата не стоят точно така. В много пунктове преди прегледа ти правят предварително замерване, което не се отчита от системата и ако не става, не започват преглед. Така, бройката недопуснати става доста, доста по-различна...

27

Гадис

преди 1 месец

Престанете вече с този въглероден диоксид, не се мери въглероден диоксид, мери се въглероден оксид. 90% отсъствали от часовете по химия ама в коментарите са номер едно

fallback