Снимка: Pixabay/ThePixelman
fallback

Започва разследване, след като двама пилоти са заспали по време на полет на малайзийската авиокомпания Batik Air, съобщава държавната информационна агенция Antara, позовавайки се на генералния директор на министерството на гражданската авиация.

Според предварителен доклад, публикуван в събота, пилотът и вторият пилот са заспали едновременно за 28 минути по време на полет от Кендари в провинция Югоизточно Сулавеси до столицата Джакарта на 25 януари. Това е довело до навигационни грешки, тъй като „самолетът не е бил в правилната траектория", предаде Би Ти Ви.

По време на полета никой от 153 пътници и четири стюардеси не е пострадал, както няма и повреди по машината, пише Си Ен Ен.

Полетът, BTK6723, е продължил 2 часа 35 минути и успешно се е приземил в Джакарта.

Според доклада единият пилот е уведомил втория, че не е имал "подходяща почивка".

По време на полета преди инцидента вторият командир е успял да поспи "за около 30 минути". След като самолетът излетял от Кендари и достигнал крейсерска височина, командирът на самолета поискал разрешение също да си почине и вторият пилот поел управлението на самолета. Около 90 минути след началото на полета вторият командир "по невнимание заспал", се посочва в доклада.

20 минути след последното записано предаване от втория пилот контролният център в Джакарта се опитва да се свърже със самолета, но пилотите не отговорят, съобщиха оттам. Около 28 минути след последното записано предаване пилотът на самолета се събужда и разбира, че самолетът не е в правилната траектория на полета. В този момент той събужда втория командир и отговаря на ACC.

Докладът не разкрива имената на пилотите, но се посочва, че става дума за мъже на 32 и 28 г.

Вторият пилот има едносемесечни близнаци и "е трябвало да се събуди няколко пъти, за да помогне на съпругата си да се грижи за бебетата", се казва в доклада.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

32

РВ

преди 2 месеца

Имаме страшно много занимания, особено на лейовър! А къде пишат пилотите? Да, и на Делта планер съм летял, обаче жена ти не ми предостави метлата и за съжаление. Летя за frontier Airlines. A321

31

Анонимен

преди 2 месеца

Някога за да определят курса и местоположението си, корабите са разполагали с компас, часовник, скоростомер. Географската ширина са определяли на обед с помощта на секстант. Географската дължина са следили с часовник и секстант пак по обед. Днес при самолетите е същото, но не разполагат със секстант защото не летят едно денонощие без прекъсвания. Автопилотът е средство за управление, не за навигация.

30

Анонимен

преди 2 месеца

Маймун. Има ли пилот в самолета.

fallback