Кадър: Facebook
fallback

Крадците на автомобили се усвоили нов метод, с които отмъкват коли през тъмната част на деня. Той се нарича „куфар“, съобщават германски и полски медии, след като опит за кражба на превозно средство беше записан от охранителна камера, монтирана на дома на собственика.

Новият метод работи, като усилва сигнала от системата за безключов достъп, така че колата да си „мисли“, че дистанционно е в нея, докато то всъщност е у дома. След като е набелязал своята жертва по-рано, крадецът идва през нощта със специално оборудване и обикаля къщата на собственика в търсене на сигнал от ключа, пише Automedia.bg.

Това, което се вижда на записа от камерите на частен дом в Германия, споделени от собственика му във Facebook, съвсем не е призрак, а мъж с качулка, който се разхожда близо до къщата с дълъг кабел в ръце, служещ за антена. Има чанта около врата си (куфар, който дава името на кражбата), като тя служи именно за улавяне на сигнала.

В това време вторият престъпник чака в близост до колата на жертвата. Ако сигналът от ключа бъде открит, крадците незабавно си тръгват с откраднатия автомобил. В случая това не става, тъй като явно сигналът не е прехванат. Ако не бяха камерите, собственикът сигурно нямаше да заподозре нищо.

От полицията съобщават, че има начин за предпазване от подобни посегателства. Просто ключът трябва да бъде увит в алуминиево фолио. То ограничава сигнала, като създава "Фарадеева клетка" за ключа. Това е просто и обикновено ефективно.

Също така органите на реда не препоръчват ключовете от колата да се оставят близо до входната врата на къщата. Повечето хора правят това и крадците се възползват.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

40

Тъпчо

преди 1 година

Значи ако си заключваш колата с райбер,никога няма да я откраднат.

39

Това

преди 1 година

не е ново. Питайте хората от фирма Абритес в София. Те шъ ви обяснят кък аджаба става номера.

38

w

преди 1 година

Нищо не разбирам от нови автомобили, за пръв път чувам за такава система, но..... що за *** дизайн, при който сигнала се излъчва денонощно от някакъв си ключ, а не примерно само за момент, когато си в колата за да я запалиш. И що за система, която няма криптиращ алгоритъм, който по непробиваем начин да променя безкраен брой сложни кодове при запалване, различни всеки път. Плюс някакво повторно аутентифициране от второ хардуерно устойство (втори код), което е само в джоба на шофьора

fallback