Снимка: Pixabay
fallback

Прието е, че акумулаторите „умират“ през най-студените месеци на годината, но всъщност не е точно така. Понякога ресурсът им започва да се изчерпва през лятото, а собственикът разбира за това чак при настъпването на есента, пишат от Automedia.

Въпреки разпространеното мнение, акумулаторът понася по-тежко жегата, отколкото студа. Достатъчно е да си спомним уроците по химия от училище, от които трябва да сме научили, че колкото е по-висока температурата, толкова по-интензивно протичат химическите реакции.

Това важи и за процесите, протичащи в акумулатора. Всяко такова устройство е проектирано да се саморазрежда, като това се случва както в корпуса на самата батерия, така и по нейната повърхност – между двете клеми. И при студено време този процес е минимален, а при топло – точно обратното.

Ако автомобилът е изложен на силно слънце, мястото под капака му се превръща в истинска пещ, в която акумулаторът трябва да оцелее. Повишеният заради жегата саморазряд понякога води до нула енергия в батерията, а това е най-опасното положение за нея. След няколко такива разреждания, обикновено се стига до покупка на нов акумулатор.

Жегата има и още един много неприятен аспект – физическото изпаряване на електролита в клетките на акумулатора. В този случай нивото на течността спада и се оголват пластините, което прави батерията неефективна и дори опасна.

В топлото време също така се увеличава плътността на електролита, като това принуждава солите в него да се утаяват върху пластините. Съответно намалява проводимостта на електрическия ток, което води до спад на заряда. Така акумулаторът не разполага с достатъчно пусков ток за стартиране на двигателя.

Повишената температура води и окисляване на клемите на батерията, което намалява нейната годност. За да се избегне това, е най-добре автомобилът да бъде оставен на сянка, а не на изложено на слънцето открито пространство. Едновременно с това трябва да се следи за чистотата на корпуса на акумулатора.

Ако бъде забелязано окисляване на клемите, те веднага трябва да се почистят. За предпазване от повторна поява на този проблем, клемите може да бъдат покрити с тънък слой специална смазка. Добре е да се следи и за нивото на електролит в клетките на акумулатора и при нужда да се долива дестилирана вода.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Хе

преди 2 години

Преди да плюете текста се направете домашното. Има хора които живеят в горещ климат Аризона, Невада. Там акумулаторите трудно изкарват три години. Пействам текст на английски за справка:Some studies suggest that car batteries are even more likely to fail in the heat of the summer than they are in winter. ... A battery that might last ten years at 77 degrees might only last for five years at 92 degrees and if the temperature is increased to 106 then that lifespan drops to two and a half years.

9

У

преди 2 години

Така е стремят се -писал съм-5год, толкова ти стига, а Мурзилката е за деца, но сега не е актуално. Алкални акумулатори за коли почти няма. Те са основно за радиоапаратура, авариино и подобни с по-малък товарен ток. Аз ти препоръчвам да отрежеш един по-съвременен киселинен и да го разгледаш, после ми давай акъл. Преди време се занимавах няколко години, ама карай, щом вярваш на реклами, вярвай!

8

наблюдаващотдалеч

преди 2 години

До У Ти ще спечелиш приза, 'Глупост на седмицата" Всеки производител, се стреми да прави най-дълготрайни акумулатори, за да му купуват стоката. Как си мислиш, че се договарят всички производители за "плитки клетки" А това за р00ския акумулатор, си го чел в "***"

fallback