Снимка: БГНЕС
fallback

„Бързата“ мода е завладяла света, което е естествено с оглед на това какво и на каква цена предлага. Тя обаче не работи в полза на творците, хората с идеали. Това мнение изрази дизайнерът и създател на Кnapp Антония Йорданова за Bloomberg TV Bulgaria.

Според Йорданова битката между „бързата“ мода - произвеждаща нови колекции на всеки 2 седмици, но със спорно качество, и „бавната“ мода - обръщаща повече внимание на детайла, но изискваща повече време за изработката на дрехите, е огромна.

Тя отбеляза, че често "платежоспособните хора не могат да оценят и да се зарадват на дреха, създадена в една или до пет бройки в техния размер, а предпочитат да дадат много по-голяма сума за някой, който просто им гарантира с табелата си определен статут“.

Макар Йорданова да определи индустрията като „абсолютно безпощадна“, тя посочи, че наличието на много рециклирани материали дава лъч светлина по отношение на екологията.

Според нея обаче за голяма част от компаниите опазването на околната среда остава просто маркетинг.

„Всячески се опитваме да научим клиента да обръща внимание на качеството и на дългия живот на дрехата“, посочи Мартина Бонева, дизайнер и създател на They are.

Според Христина Чекова, дизайнер и създател на They are, клиентите трябва да осъзнаят, че тенденциите не се сменят чак толкова бързо, колкото мислят, за да взамат отношение относно опазването на околната среда.

Анна Великова, мениджър комуникации и устойчиво развитие H&M Bulgaria, смята, че „бързата“ мода е добра възможност хората да изразят личния си стил по необятен начин.

“Живеем в консуматорско общество, но от друга страна всеки един от нас трябва да си дава сметка за това по какъв начин оставяме отпечатък върху околната среда“, отбеляза тя.

По нейни думи има начин „бързата“ и „бавната“ мода да не бъдат разделяни, тъй като принципите на „бавната“ мода могат да имат възпитателен характер върху консуматора като такъв.

„Важно е да покажем на клиента, че вместо стара дреха да бъде изхвърлена, тя може да влезе обратно в производствения цикъл“.

Според Великова консуматорите вече са все по-отворени към това да взимат отговорни решения.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Анонимен

преди 4 години

До РуменКосуматори?

8

Румен

преди 4 години

За модата не е толкова важно като косуматори. В България и крупните богаташи са на изчезване. Важно е , че в земеделиети много продукти се индусриализират. Такъв остатък вреден е от Соца в Българияи. Масово се правеше КОНФЕКЦИЯ за облекло, за панелни жилища, за мебени, В ТКЗС, заводски хляб от фуражна пшеница, домати като яйца, млеко без каймак. И като си поръча нещо от село за храна Произведено от частник вижда огромната разлика.

7

Анонимен

преди 4 години

Бай яко е, да си с костюм от Пърпъл лейбъла на Ралф Лоурен, за 8000 лева, ролексче за 40000 лева и диамантена обица от кървав диамант за 100к лева, дикато ви итваря вратата някакви мниго яка шофьорка, че да излезеш от ролса с шампанското и двете яки каки от ролса!Тва е пичове - целта ба всеки истински мъж!

fallback