Снимкa: Reuters

Пилотите, които са управлявали старите модели на Boeing 737 са преминали през кратък, самостоятелен курс, за да се качат на борда на новия MAX 8. Това съобщава говорителят на два американски авиопревозвача пред CNN.

Курсът продължавал между 56 минути и 3 часа, в зависимост коя компания го провежда, и обяснявал всички разлики между старите модели 737 и MAX 8. Всички, с изключение на най-важната - системата MCAS, която е най-вероятната причина за катастрофите на самолетите на Етиопските авиолинии и Lion Air.

Още по темата

"Курсът не се води от треньор, а е самостоятелен. Отнема най-много три часа. - казва Майк Тревино пред CNN. - Но когато MCAS бе инсталирана в самолетите, Boeing не предупреди пилотите. Все пак те са свикнали да управляват 737. Това не е изцяло нова машина за тях, просто нова система."

Това беше пълна подигравка,  категоричен е капитан Денис Тайер от Съюзът на обединените пилоти.

Той преминал своя курс за управление на MAX 8 на таблет само за 56 минути.

"Ако ще имаш система на борда на самолета, с която ще трябва да се борим, ако се развали, то ще ни е нужна подготовка от първо лице".

Неговият курс покривал четири различни фрагмента - разликите между старите и новите модели, двигателите, някои от системите и сензорите, но и при него било пропуснато да се спомене за MCAS.

Системата, която кара носа на самолета да се наклони напред ако усети подозрително намаляване на скоростта се смята за причината, поряди която двата Boeing 737 MAX 8 се разбиха за по-малко от 15 минути след излитането си.

От Boeing все още отказват да коментират твърденията на пилотите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase