Снимкa: Reuters
fallback

Вредни ли са автомобилите? Две изследвания скараха еколозите и автомобилните експерти, като всеки си знае своето.

От едната страна на барикадата е Международният съвет за чистота на транспорта (ICCT), който изледва влиянието на автомобилните технологии върху околната среда. Точно той издаде Volkwagen на властите през 2015 г. и започна скандала "Дизелгейт".

Днес, те провеждат ново изследване заедно университетите "Джордж Вашингтон" и Боулдър (Колорадо). В него те разглеждат вредите, нанасяни от вредните частици с размер 2,5 микрона и озона. (частиците, които остават в белите дробове на хората). И резултатите са меко казано неблагоприятни за автомобилните компании.

Според ICCT твърдите частици и озона предизвикат 43 000 преждевременни смъртни случая само в Германия, а това е ного над средния показател за ЕС. Световно, жертвите на мръсния въздух са 3,4 млн.души. Твърди се, че само през 2015 г. твърдите частици и озона, произвеждани от транспортния сектор е довел до смъртта на 385 000 човека.

Виновни са не само колите, но и селското стопанство, електростанциите, заводите и системите за отопление. Ала при транспорта, проблема не идва само от двигателя, но и от остатъците от автомобилни гуми, които се получават заради тяхното триене в пътя, а също така и от веществата, отделяни от спирачките.

Автомобилните компании обаче веднага организираха контраатака и обвиниха екологичните организации в желание да поставят още по-големи ограничения на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Друга група германски експерти яростно се борят за спиране на демонизирането на дизеловите автомобили. Те са категорични, че подобни цифри не са реални и са извадени от контекста, защото и обувките също се търкат в повърхността и отделят вреден прах, която хората после дишат.

Институтът по химия "Макс Планк" в Майнц също не се съгласи с твърденията на американските учени. Негово изследване твърди, че годишно 120 000 души умират само в Германия от негативното въздействие на вредните частици. Около 45% от тях обаче се дължат на селското стопанство, а не на автомобилния транспорт. По вредни от него са също електроцентралите и системите за отопление.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

А

преди 5 години

Колата е най големият замърсител със индустриалните заводи!

23

Бъз

преди 5 години

Дайте да върнем времето преди откриването на огъня.

22

доказано

преди 5 години

Който се вози в автомобил самолета му на става а жените все по малко раждат и се въдят ***.

fallback