Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Най-големите плюсове на водородните автомобили са липсата на вредни емисии, доста по-високият коефициент на полезно действие на двигателя и това, че не е нужно притежаването на свидетелство за управление на МПС. Това каза Ивайло Бонев от „Технократи“ в ефира на Bloomberg TV Bulgaria. 

Специалистът представи в студиото прототип, който показва какво се случва под капака на автомобила, какво се случва под седалките, така че всеки да може да придобие по-ясна представа за това какво представлява този вид кола.

Същата ще бъде представена и днес в София по време на събитието Код „Водород“, където всички присъстващи ще станат част от експерименти с добиване на водород в реално време, ще видят и как се движи прототипът и ще могат да го тестват.

Бонев сподели, че към момента основен недостатък на тези автомобили е така нареченият процес електролиза (делене на водата на съставните и молекули), който все още е скъп и към днешна дата има отделяне на вредни емисии. Целта е този процес да стане т. нар. „зелен водород“ - без вредни емисии от възобновяеми енергийни източници.

Друг сериозен проблем е липсата на инфраструктура - не само в България, но и в цяла Европа.

"Лидерите в Европа, като Германия и Австрия, започват да влагат в инфраструктура. Shell направиха първата бензиностанция, на която има и водородна станция и спокойно може да заредите автомобила с"“. По думите на Бонев в България също започва да се работи усилено в тази насока, като според него този процес ще се случи, но ще отнеме време.

"Заместник-министърът на транспорта само преди няколко дни каза, че България се наема да изгради 10 водородни зарядни станции до 2025 г. Вече има големи концерни, които произвеждат автомобилите на поточна линия и те спокойно могат да бъдат закупени".

Повече вижте на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase