Снимка: Audi
fallback

Повечето производители подготвят сериозно промени в моделните си гами, за да ускорят процеса по преминаване към електрически и хибридни автомобили. Компанията Audi също се готви за този процес, като първите негови "жертви" ще станат V10 и W12 двигатели, с които са оборудвани някои модели на марката, съобщава Automotive News.

От 2018 г. производителят от Инголщад обещава да предлага поне по един модел на ток годишно. Всички тези коли ще бъдат изградени на нова модулна платформа за електромобили, разработено съвместно с Porsche. В същото време Audi ще съкрати с около 40% моделите си с традиционните бензинови двигатели. И първите, които ще отидат в историята, са именно автомобилите с V10 и W12 мотори.

Към момента 10-цилиндровият мотор се предлага единствено на суперколата Audi R8 – купе и роудстър, докато 12-цилиндровият се поставя на флагмана на марката A8. Постепенно обаче те ще бъдат извадени от употреба, като заедно с тях вероятно ще си тръгнат и големите V8 агрегати на дизелово гориво. Що се касае до бензиновите мотори с 8 цилиндъра – те остават и ще бъдат активно развивани.

"Имаме много клиенти по цял свят, които са готови да си купят автомобили с V8 бензинови двигатели, така че нямаме никакво намерение да се отказваме от тях. Що се отнася до съдбата на големите дизелови мотори, както на V10 и W12 двигателите – тяхното бъдеще е под сериозна въпросителна. Предстои ни да вземем крайно решение и това ще стане скоро", коментира членът на Съвета на директорите на Audi – Петер Мартенс.

Повече подобни новини четете в Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

анон

преди 6 години

ауди в инголщат е банановото дърво на туземното население там. водят истински битки, за да го защитават апетитите на другоплемци. влагат всичко в тази борба - падение, подлост, шантаж и измама. ако няма да ги хванат - и физическа заплаха като класика. жалка история

14

Дим4о

преди 6 години

Ел. двигателите като са хубави, покажете ми голям багер, камион с такъв мотор .Дизела е истината.Има само един проблем при него, надежден е и изкарва милиони километри.Да това е проблем .Ел. двигателите, ще се чупят, така се проектират 100 000 км и край.А резервните части, ще са по-скъпи от колата.Същото положение е и с новите LED телевизори, живот 2 години и коша .

13

Паметлив

преди 6 години

До АнонименАвтоматичните скоростни кутии докъм 2000г затормозяваха автомобила и силно повишаваха разхода на гориво.Сегашните са нещо съвсем различно,но пък и цената си я бива.Иначе ръчната трансмисия е тръпка и ще си има фенове.

fallback