Шотландска компания смята, че е намерила едно общо решение на три от най-големите проблеми на планетата в момента: растящите планини от пластмасови отпадъци, високата цена за строителство на пътища и непрекъсната нужда от ремонт и поддръжка за тях.
Фирмата MacRebur, основана от Тоби Маккартни, е измислила и патентовала технология, която замества чакъла в състава на асфалта с отпадна пластмаса. Така получените пътища са не само по-евтини, но и с 60% по-здрави от традиционния асфалт.
Маккартни подчертава, че в сметищата по света има материал за милиони километри пътища. "Ние можем да събираме тази изхвърлена пластмаса и да използваме специална формула, за да я почистим, да я превърнем в пелети и да ги добавим към асфалтовата смес, за да създадем пътища с по-дълъг живот", обяснява основателят на компанията.
Плановете му вече са получили одобрението на местните правителства в Шотландия и Уелс, както и подкрепата на сър Ричард Брансън, основателя на Virgin.
Чисто икономически схемата изглежда привлекателна за всички. Пътностроителните компании намаляват разходите и въглеродния си отпечатък, защото новата технология изисква по-малко петролни продукти. Компаниите, които произвеждат пластмасови отпадъци, не само не плащат, за да ги извозят до сметищата, а дори получават известни суми за боклука си. Местните власти печелят двойно, защото на по-ниска цена получават по-здрави пътища, които се нуждаят от по-малко поддръжка. А шофьорите печелят, защото вече няма да им се налага да карат през дупки и да повреждат автомобилите си.
В момента технологията на MacRebur се оценява и от още няколко европейски правителства. Макар и не от българското, със сигурност.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
19
Аз
преди 7 годиниАз да кажа нещо за асфалта от лични наблюдения, нямам много познания. Гледах как застилат асфалт в Холандия. Гледах и цъках. Те не го насипват като нашия и отгоре валяка и айде. Там просто го мажеха слой след слой като боя, и след всяко мазане минаваше валяка. Сигурно имаше 30-40 пъти, може и повече, не можех да ги преброя. Та не знам дали е от кажеството на асфалта или някой пак не иска да си върши работата.
18
Асфалт паша
преди 7 годиниА у нас пътища от асфалт,по-б оклук от б оклука!
17
Анонимен
преди 7 годинитова не е за България.