Снимка: BMW
fallback

Засега купувачите на спортни коли от М-подразделението на BMW все още имат възможност да ги оборудват с механична скоростна кутия. Съвсем скоро обаче баварците най-вероятно ще се откажат както от ръчните, така и от роботизираните трансмисии.

Вицепрезидентът на BMW M - Питър Квинт, заяви пред изданието Drive, че на сегашната фирмена роботизирана скоростна кутия DCT, с която се оборудват колите, и остават максимум 6-7 години живот. След това концернът ще се завърне към традиционния автомат с хидротрансформатор.

"Сега на пазара се предлагат автомобили с 9, дори с 10 предавки, така че проблем с технологията в тази сфера няма. При излизането си DCT имаше две основни предимства - беше много лека и лесно превключваше скоростите. Тези приемущества постепенно намаляват, тъй като автоматичните скоростни кутии стават все по-умни и по-добри", обясни Квинт.

Топ-мениджърът допълни, че изборът на скоростна кутия за дадена спортна кола оказва влияние не толкова скоростта при смяна на предавките, колкото издържливостта на конкретния агрегат. Квинт е недоволен от качествата на механичните скоростни кутии, използвани за М-моделите на BMW, като не изключва възможността те да отпаднат при смяната на поколенията на семейството M3/M4. Тяхното място ще заеме именно роботизираната DCT-трансмисия, която на по-късен етап ще бъде сменена от традиционен автомат.

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Анонимен

преди 6 години

Вече е на мода 7,8,9.и тн автоматици.Кажете ми ще спрат ли да произвеждат кренвирши защото били вредни ако има опашки на щандовете за кренвирши.Вярно ВМВ се кара по трудно, но като се научите да карате кънки на лед си представете с гуменки на пързалката. Всичко е сметка тези от bmw ги признавам, че и .....ще произведат стига да се продава. Много здраве и безаварийни км на всички.

8

Анонимен

преди 6 години

Явно от тук присъстващите никой не се е докосвал до истинска кола от марката. . Само на мин 10 г и 500000 к разбираемо заради цената. Адски скъпа подръжка в оторизирания еврейски сервиз.Към колегата от от горния пост за задното предаване ще кажа,че тъкмо при висока скорост задното е по устойчивото предаване.Отвори някой учебник недей чети по форумите само!Роботизираната кутия е много хубава и надежна.НО това което се прикрива е,че малко клиенти си я купуват,било заради цената или защото вече е

7

до 6

преди 7 години

Хамерите карат само автоматици защото са т*пи като *** и не знаят кое ляво и кое е дясно , ако им пуснат коли с механичен превод като нашите половината от тях няма да могат да шофират защото няма да знаят как да сменят предавките и ще им трябват специални курсове за това. За т*пи хора трябва да пуснеш на пазара продукт колкото се може по елементарен , автоматика е точно за такива.

fallback