Снимка: BMW

Засега купувачите на спортни коли от М-подразделението на BMW все още имат възможност да ги оборудват с механична скоростна кутия. Съвсем скоро обаче баварците най-вероятно ще се откажат както от ръчните, така и от роботизираните трансмисии.

Вицепрезидентът на BMW M - Питър Квинт, заяви пред изданието Drive, че на сегашната фирмена роботизирана скоростна кутия DCT, с която се оборудват колите, и остават максимум 6-7 години живот. След това концернът ще се завърне към традиционния автомат с хидротрансформатор.

"Сега на пазара се предлагат автомобили с 9, дори с 10 предавки, така че проблем с технологията в тази сфера няма. При излизането си DCT имаше две основни предимства - беше много лека и лесно превключваше скоростите. Тези приемущества постепенно намаляват, тъй като автоматичните скоростни кутии стават все по-умни и по-добри", обясни Квинт.

Топ-мениджърът допълни, че изборът на скоростна кутия за дадена спортна кола оказва влияние не толкова скоростта при смяна на предавките, колкото издържливостта на конкретния агрегат. Квинт е недоволен от качествата на механичните скоростни кутии, използвани за М-моделите на BMW, като не изключва възможността те да отпаднат при смяната на поколенията на семейството M3/M4. Тяхното място ще заеме именно роботизираната DCT-трансмисия, която на по-късен етап ще бъде сменена от традиционен автомат.

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase