Снимка: архив, Reuters
fallback

Дизеловото задвижване вече губи доминиращите си позиции в Европа и навлиза в необратим спад, прогнозираха група аналитици от водещи консултантски компании, цитирани от Bloomberg. Това ще се отрази драматично и на приходите на производителите, и на работните места в автомобилната индустрия.

Според Хосе Асуменди от JP Morgan Chase делът на дизеловите мотори на европейския пазар през следващите три години ще падне от сегашните малко над 50% до едва 30% - най-рязката промяна на пазара от десетилетия.

Това ще има две последствия – рязък бум на инвестициите в хибридни и други алтернативни технологии, и също така забележим спад в печалбата на водещите европейски производители именно заради нуждата от тези нови инвестиции. Според преобладаващото мнение на анализаторите печалбата на германските компании например ще спадне с около 5%.

Очаква се също чувствително поевтиняване на дизелите на пазара за автомобили втора ръка -  сериозна заплаха за България, която в момента комбинира най-високото ниво на замърсяване на въздуха в Европа с на практика нулеви пречки за вноса на стари автомобили.

Отливът от дизела в Западна Европа всъщност започна още преди Дизелгейт, коментира Томас Шлик от консултантската компания Roland Berger. "Все по-строгите екологични норми започнаха да правят дизеловата технология чувствително по-скъпа", обяснява той. Скандалът с VW обаче ускори силно процеса и накара много правителства и местни власти, които преди приветстваха дизела заради по-ниските му парникови емисии, да премислят и да решат, че вредите надвишават ползите.

Шлик подчертава и друго: че отливът от дизела и масовото преминаване към електрическо задвижване може да означава закриването на много работни места в автомобилната индустрия. В момента около една трета от заетите в нея се занимават с производството на двигатели с вътрешно горене.

"Дизелът няма да изчезне от днес за утре", каза еврокомисарят по промишлеността Елжбиета Биенковска при приемането на новите, по-строги правила на ЕС за емисиите. "Но след последната година усиена работа съм сигурна, че ще изчезне много по-бързо, отколкото можем да си представим".
 
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

99

Анонимен

преди 7 години

До 112Нищо не ти е ясно. Влез в мобиле.де виж колко дизел коли има на пазара и колко бензин.И там карат яко дизел защото е по-добър агрегат в момента. Другото са празни приказки. Преди 15 год почнаха същата атака срещу бензина и го изместиха . Всички твърдяха че дизел няма как да бие бензин, факт е би го. Сега атакуват дизела след 10 год всичко ще е ток. решено е.

98

Анонимен

преди 7 години

До до CDIМного хора в София се отопляват на твърдо гориво и то не само в кварталите Левски и Хр. Ботев. В много от старите кооперации в центъра на София, които не са към Топлофикация, хората се отопляват с локални инсталации в апартаментите си, които са на твърдо гориво.

97

seira

преди 7 години

ПРЕЗ 20010 г. ФОЛКСВАГЕН ВОЗИХА БАБА МЕРКЕЛ С ЕЛЕКТГРОМОБИЛ С ПРОБЕГ 600 км С ЕДНО ЗАРЕЖДАНЕ, А 1 000 км ПРОБЕГ Е НА ДРУГА ФИРМА - ЗА ЛИМУЗИНИ!СУПЕР ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ СА СЪС ЗАРЕЖДАНЕ ПО-МАЛКО ОТ 10 мин. - ПОТЪРСЕТЕ!!!ВИЖДА СЕ КРАЯ НА ДВИГАТЕЛИТЕ С ВЪГЛЕВОДОРОДИ...

fallback