Снимка: Ройтерс (архив)

Комисията за защита на конкуренцията в състав (КЗК) образува производство, по време на което ще проучи информация дали от „Практикер” ООД е извършено нарушение на Закона за защита на конкуренцията.
Поводът е постъпило в Комисията писмо от Комисията за защита на потребителите (КЗП) с жалба от гражданин за рекламно съобщение на веригата „–22% на всичко, само от 14 до 17 ноември”.

Сигналът е изпратен, за да се произнесе антимонополният орган по отношение на евентуална заблуждаваща реклама от страна на търговската верига, става ясно от съобщение на сайта на КЗК.

В жалбата се твърди, че дружеството въвежда в заблуда, предоставяйки рекламно съобщение „–22 % на всичко, само от 14 до 17 ноември”, както чрез сайта си, така и чрез плакати на място в магазина и чрез телевизионна реклама.

При посещение в магазин на търговеца авторът на жалбата установява, че посоченото предложение се отнася само за стоки с бял етикет. Същевременно в магазина има стоки, обозначени с жълт етикет (каквито са обичайните етикети на веригата), както и стоки с червен етикет (в промоции), но няма стоки с бял етикет.

Авторът на сигнала твърди, че е купил продукти, всички с жълт етикет, като само малка част от тях, тези с по-ниска цена, са намалени с отстъпката. В разговор с управителя на магазина му е обяснено, че това е обичайна търговска практика и отстъпката важи само за белите етикети, докато червените етикети са на продукти с други намаления, а жълтите - на стоки с трайно намалени цени, за които рекламираната отстъпка от „–22%” не се прилага.

В допълнение в сигнала се казва, че от етикетите на стоките в магазина не става ясно, че са с вече намалени цени. Затова според подалия сигнал гражданин рекламата въвежда в заблуждение. Той е приложил сканирани документи: офертата на уеб сайта на търговеца, снимка на обичаен етикет (жълт) и сканирана касова бележка за направените покупки.

Извършено е предварително проучване, като е изискано писмено становище от „Практикер“ ООД.

Компанията посочва, че промоцията е проведена през периода 14-17.11.2013 г. и важи за всички магазини на дружеството. Кампанията протича чрез телевизионна и радио реклама, плакати в магазините и банери в сайта на дружеството, както и в неговия онлайн магазин. Изрично се уточнява, че промоцията протича при правила, които са публикувани на сайта на дружеството и не са променяни.

Според твърденията на Praktiker, промоцията е ограничена по отношение на стоките, обхванати от нея. По конкретно, общото намаление от 22% не се прилага към стоките, които в периода 14-17.11.2013 г. са в друг вид промоции, тоест вече са с намалени цени, както и към акцизни стоки.

По данни на дружеството през промоционалния период 96% от артикулите са предлагани със средна отстъпка 22%. 85% от продадените стоки са обхванати от промоцията, 11% са вече в други видове промоции със средна отстъпка 22%, а 2% са продадени при специфични индивидуални условия. Само оставащите 2% са продадени без отстъпки.

Затова дружеството счита за неверни твърденията на автора на сигнала.

В резултат на проверката КЗК е решила да излезе с решение, след като бъде извършено проучване по реда на ЗЗК.

Още икономически новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase