Снимка: архив Reuters
„Основната причина за липсата на развитието на туризма в България е липсата на реклама“, каза Калин Драганов, член на управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори, в ефира на Bulgaria On Air. 

"Надеждата е, че бюджетът за рекламиране на отрасъла, който е 24 млн. лева, ще бъде използван максимално ефективно", смята той. За първи път от 23 г. има такова количество средства, с които предишното правителство се надяваше, че в страната ще има 3% ръст на посещаемостта през 2013 г..

Не е необходимо да се съсредоточаваме само върху една таргет група. За мен няма лоши туристи, всички са добре дошли – и млади, и стари“, обясни Драганов. „Природата ни е дарила ресурси, с които да развиваме всякакъв туризъм - планински, културен, морски, балнеотуризъм и имаме потенциал да го направим“, допълни той.

По думите му Румъния има 20 пъти повече посещения само за културен туризъм. „При нас има много по-интересни неща, които могат да се видят, но няма желаещи“, смята екпертът.

От бранша очакват и проблеми заради политическата криза в страната, защото туризмът се влияе от действията в парламента.

„Необходимо е държавата да отдели отрасъла от политиката, защото 99% от него е в частни ръце. Важно е скоро да се реши как ще бъде представен туризма в държавата, след като беше отделен от икономическото министерство“, коментира Драганов. Той допълни, че браншът е съгласен с назначаването на Елена Николова в ресорна агенция.

Тревожната статистика показва, че туристите от Западна Европа намаляват, но от бившите социалистически държави се увеличават, каза още експертът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase