Снимка: архив, Reuters
fallback

Съдът на Европейския съюз тотално забрани агресивните търговски практики, създаващи у потребителя невярно впечатление, че вече е спечелил награда, когато всъщност за да я получи, той трябва да направи някакъв разход, предаде БТА.

Агресивните търговски практики са забранени, дори ако наложеният на потребителя разход е незначителен в сравнение със стойността на наградата или дори ако не носи никаква печалба на търговеца.

Казусът е взет от дело срещу пет британски фирми, специализирани в разпространение на рекламни материали, от една страна, и от друга - Службата за лоялна търговия на Великобритания, на която е възложено да следи за прилагането в Обединеното кралство на правната уредба за защита на потребителите, по-специално във връзка с използваните от търговците практики.

Службата за лоялна търговия задължава тези фирми да преустановят практиката си да изпращат адресирани лично писма, купони и други рекламни притурки, поставени във вестници и списания, с които на потребителя се съобщава, че е спечелил награда или друга облага, чиято стойност може да бъде значителна или само символична.

Някои реклами например са предлагали като "награда" круизи в Средиземно море, но за да получи тази награда, потребителят е трябвало да заплати застраховката, както и различни добавки, за да получи кабина с едно или две легла; да поеме разходите за храна и напитки по време на пътуването, както
и пристанищните такси. При тези условия, за да участват в този круиз, две двойки от по двама души е трябвало да заплатят по 399 паунда на човек.

В годишната статистика за 2011 г. на организацията, която обединява европейските потребителски центрове, има регистрирани над 42 000 жалби от недоволни потребители. От тях 5 на сто са именно срещу агресивните търговски практики.

По данни на Комисията за защита на потребителите, в раздела "Нелоялни търговски практики", през 2011 г. у нас са докладвани около 250 случая със съмнение за наличие на нелоялна търговска практика. В 132 случая КЗП се е произнесла, че има наличие на нелоялна търговска практика.

От КЗП обобщават, че нелоялните търговски практики у нас се извършват по няколко основни начина: предоставяне на невярна, подвеждаща или заблуждаваща информация в рекламни брошури и съобщения; премълчаване и прикриване на съществена информация в Интернет съобщения до потребителя; агресивни и непоискани търговски съобщения до потребителя чрез SMS през мобилните телефони.

У нас агресивни търговски практики са се прилагали най-често при продажбата на туристически услуги, мобилни услуги и предлагането на хранителни и нехранителни продукти.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

аз

преди 11 години

TO TEL. EDNO, A DOSTAV4ICITE NA NET I KABELNA SA BEZ DUMI.

9

Клиент

преди 11 години

На мобилните оператори има много лесен начин да им затвориш устата. Когато някой *** ти се обади за удължаване на договора, просто го попитай какво ще стане, ако не си го подновиш? Телефона ли ще ти спре? След тези два въпроса обезателно замълчават, като женски полов орган. Само веднъж един нахакан разправяше, че щял да ми го спре. Викам: емиии спирай го, така и така мислех да минавам на друг оператор. Оня запелтечи: Ама аз такова, аз онакова. Пък аз: Ми ко ме лъжеш тогава, *** нещастен?

8

Анонимен

преди 11 години

Спомнете си агресивната кампания на "РИЙДЪРС ДАЙДЖЕСТ - България"

fallback