Заложените цели в железопътния сектор не са реалистични и икономически целесъобразни. Това каза в интервю за Investor.bg директорът на Мотт МакДоналд България Юлиян Тюфекчиев.
"Скорост от 160 км/ч за железопътно трасе е претенциозна за условията на нашата страна. Това е несравнимо по-скъпо от изграждането на едно трасе, позволяващо скорост на движение от 120 км/ч", коментира Тюфекчиев.
Демографската структура на България не предполага особено големи пътникопотоци между основните градски центрове – София, Пловдив, Бургас, Варна, които да направят икономически ефективна експлоатацията на скоростните железопътни трасета, смята той.
Що се отнася до най-сложния за строителство Лот 3 на магистрала "Струма", Юлиян Тюфекчиев посочи, че най-изгодният вариант би бил изграждане на естакада над съществуващото трасе.
По думите му не само строителството на тунел, но и експлоатацията му в последствие излиза по-скъпо.
Естакадата, освен че е по-евтин вариант, би била и по-изгодна за експлоатация.
Според Юлиян Тюфекчиев е време държавата да се съсредоточи върху т. нар. интегрирани градски проекти – едновременни ремонти на канализация, пътна настилка и тротоарно пространство, както и изграждането на по-зелена и приятна градска среда.
Цялото интервю с Юлиян Тюфекчиев можете да прочетете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
10
Abibe
преди 11 годиниaide pak "genialnite" idei na diplomiranite bg injeneri i na diplomiranite bg finansisti...
9
Анонимен
преди 11 годиниОтдавна съм разбрал, че България трябва да стане германски протекторат, за да се оправят нещата. Само Дойче Бан!
8
тцЪ
преди 11 годиниГ-н Тюфлекчиев, не знам до колко сте запознат с технологията на изграждане на високоскоростна линия, но съществена разлика в цената (строителна и експлоатационна) при жп линия за 120 км/ч и такава за 160 км/ч НЯМА. Настрана остава фактът, че при жп транспортът скорост от 160 км/ч отдавна вече не е висока. Затова не говорете глупости с тон на мъдрец. Проблемът на пътническите жп превози в Бг идва от това че подвижният състав е по-скоро подвижна барака.