Снимки: Dnes.bg
fallback

Пикла. Лигава германка. Тъпа студентка на 20-години, дето от нищо не й разбира главицата простичка.Следващия път ще я обслужа aз. Това е поръчков материал срещу България, платен от конкуренцията в бранша. Ей това е да има негативен PR срещу теб. Такива статии се пишат само с цел да деморализират нацията.

Това бяха част от читателските коментари към репортажа на 20-годишна германка за Благоевград, озаглавен "Културен шок в ресторант".

Младата Клаудия Лодермайер, която следвала един семестър в Американския университет в Благоевград, описва съвсем достоверно как в българско заведение "спокойно отпуснати, келнерите все някога сервират поръчката, но да се чака цялата група да получи храната си е напълно безсмислено занимание. Дотогава всичко би изстинало".

Материалът на Клаудия ме подсети за няколко снимки от Слънчев бряг, които пазех за така и ненаписан пътепис за лято'09 и които събуждат единствено неприятни спомени.

Ресторант в центъра на Слънчев бряг, август 2009-а. Чакаме 15 минути да ни приемат поръчката, още толкова да донесат напитките. Очакването на храната е сравнимо с усещането на Клаудия. Когато най-после блюдата пристигат, разбираме, че нямаме прибори. Още 15 минути преглъщане край топлата храна в очакване на вилиците. После сервитьорът ни поднася най-кривите вилици на света, които едва ли някога можете да видите на друго място в България.

Или сладоледът в Слънчев бряг. Онзи прекрасен сладолед, с най-различни примамливи плодове из него, който стои зад специални витрини. Това е още по-ужасно преживяване. Оказа се, че след края на работния ден част от продавачите го прибират в количка, която почти опира земята и наместват посоката на движение с мръсните си джапанки. Успяхме да ги снимаме в гръб.

Или грижовният собственик на уютно малко хотелче в Равда, който още при пристигането ни сподели неписан списък с 2-3 заведения, в които да не стъпваме. Не беше завист на конкуренти – през цялото лято негови гости му бяха разказвали какво са преживели през нощта след престоя им в битова обстановка.

Затова отказвам да приема, че недоволството от примитивния бизнес е част от световен заговор, мрънкане на пикли и сноби, поръчков черен PR.

Няма как да деморализираш сервитьор, който първо ти поднася храната, а след 15 минути – кривите вилици. Няма как по време на почивката си да подготвяш световен заговор срещу родния туризъм. Няма сценарий, при който агенти на врага инсталират лентяи в собствения ти ресторант.

Този филм съм го гледал и в Скопие (иначе град, който много обичам) и Белград, но не и в Лондон или дори източноевропейска Полша. Как в провинциалния Вроцлав за 3 дни не попаднах на сервитьор, който не знае английски и на нито една крива вилица и крива физиономия?

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

271

biv6a servityorka

преди 13 години

germankata i trqbva da stane i servityor pod prikritie togava 6te i svetne vsi4ko :)

270

Анонимен

преди 14 години

Сетих се как един сервитьор ни напсува под носа си на унгарски на централната улица в Пеща, в Будапеща...хаха! Иначе за обслужването в Австрия мога да кажа: за бързина са бързи, за вежливост са вежливи, но това е европейската столица с най-мръсни прибори, чаши и покривки...сериозно, даже книга има писана за културата на чистота в австрийското ресторанстьорство (или липсата на такава) ... иначе обслужването в България си е зле..мога да разказвам много и дълги истории по случая.

269

Червената помия

преди 14 години

През 1989 година Бай Тошо побликува указ 56 за малките фирми. там се казваше, че за да отвориш ЕТ например за обущар, трябва да си учил и да имаш квалификация за такъв.Колко хора отвориха заведения, кафенета, малки магазинчета, даже и сергии, разчитащи само на интуицията, нахалството си,и ниския контрол, придружен с корупция, имайки само бегла представа за това, което ще правят?За това сме на този хал навсякъде в държавата.Никой не те пита имаш ли ценз да упражняваш тази професия, 99% са самоуки

fallback