Националният съвет по безопасност на транспорта (НСБТ) на САЩ заяви, че има вероятност над 40 чуждестранни оператори на самолети "Боинг" 737 (Boeing 737) да използват самолети с компоненти от системата за управление на щурвала, които създават риск за сигурността, предаде Ройтерс.
Миналата седмица съветът издаде спешни препоръки за безопасност заради възможността за засядане на системата за управление на щурвала на някои самолети "Боинг" 737. Повод за препоръките бе инцидент от февруари, при който педалите на самолет "Боинг" 737-8 на авиокомпания "Юнайтед еърлайнс" (United Airlines) със 161 души на борда са "заседнали" в неутрално положение по време на кацане в Нюарк.
НСБТ заяви в понеделник, че е получил данни, че през 2019 г. два чуждестранни оператора са претърпели подобни инциденти с механизмите за управление на щурвала.
"Обезпокоени сме от възможността други авиокомпании да не знаят за наличието на тези задвижващи механизми в техните самолети 737", заяви председателят на НСБТ Дженифър Хоменди.
Акциите на "Боинг" в понеделник паднаха с 2,7%, отбелязва Ройтерс.
(БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
28
до 5
преди 21 минутине, че от така списаната статия може да се направи категоричен извод за това, което авторът е искал да каже.... Но имайки предвид, че пише "*** са заседнали".... в самолетите "***" далеч не са някакво устройство за "управление на самолета на земята".С *** се контролират управляващите повърхности за хоризонтално отклонение на самолета и загубата на управление на тези повърхности, особено в положение на отклонение, е ПОВЕЧЕ ОТ ОПАСНО.
27
До "Хайде бе...
преди 54 минути"Управлението на самолета е дублирано" - дублирано, ама щурвалите са свързани механично (прочети малко преди да се изказваш нахално и неправилно). Предполагам НСБТ на САЩ наричаш "*** които не разбират от управление на самолети", щото те са обявили това за небезопасно.
26
Дзивко
преди 1 часИма и друго, икономията в използването на материали плюс това че реално машините почти не седят на земята (всяка минута на замеята е загуба), води до голяма амортизация на машините