Снимка: БГНЕС
fallback

Европейската комисия прие ново предложение за общи правила за насърчаване на ремонта на стоки, с които ще се постигнат икономии за потребителите и ще се подкрепят целите на Европейския зелен пакт, като наред с другото се намалят отпадъците. През последните десетилетия замяната често се ползваше с приоритет пред ремонта при повреда на продуктите, а потребителите нямаха достатъчно стимули да ремонтират стоките след изтичането на законоустановената гаранция. С предложението ремонтите ще станат по-лесни и по-икономически изгодни за потребителите в сравнение със замяната на стоки. Освен това по-голямото търсене ще активизира ремонтния сектор, като същевременно ще стимулира производителите и продавачите да разработват по-устойчиви бизнес модели.

С днешното предложение ще се гарантира, че повече продукти се ремонтират в рамките на законоустановената гаранция и че потребителите разполагат с по-лесни и по-евтини възможности за ремонт на продукти, които са технически ремонтируеми (като прахосмукачките, а съвсем скоро и таблетите и смартфоните), когато законоустановената гаранция е изтекла или когато стоката вече не функционира в резултат на амортизация.

Комисията предложи днес и общи критерии срещу подвеждащите и заблуждаващите твърдения за екологосъобразност.
С днешното предложение на потребителите се осигурява по-голяма яснота, по-голяма увереност, че когато нещо се продава като „екологосъобразно“, то наистина е „екологосъобразно“, както и по-качествена информация при избора на екологосъобразни продукти и услуги. Предприятията също ще имат полза, тъй като онези от тях, които полагат реални усилия за подобряване на устойчивостта на своите продукти, ще бъдат по-лесно разпознавани и възнаграждавани от потребителите, ще могат да увеличат продажбите си, вместо да бъдат изправени пред нелоялна конкуренция. По този начин предложението ще спомогне за създаването на еднакви условия на конкуренция по отношение на информацията за екологичните характеристики на продуктите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Анонимен

преди 1 година

Какви 150 000 км за основен ремонт? Моята баничарка форд торнео дизел купена нова на 35 000 км й смених двигателя за моя сметка /4200 евро само за този ремонт!/. Същия модел и година на производство, поне 3 в моята зона също им изпушиха двигателите, но не било фабричен проблем. Даже на концесионера пробния ван година след моя му изпуши двигателя. Мade in Turky тъй се получава с направеното от пуйките. Оваряйте си очите какво купувате. Сега гледам един ел.велосипед. Уж хубава цена, но Made Turkey

16

българина

преди 1 година

ами да почнем от колите! защо след 150 хил км искат основен ремонт

15

долу ЕС

преди 1 година

смешници ... 30 г стимулирахте консумация еднократна на всичко, сега като спряха евтините ресурси дърво! ще върнете и стъклените бурканчета за к мляко!

fallback