Испания е пред криза заради недостига на шофьори на камиони. Ако не се вземат спешно мерки, които да привлекат млади хора на работа, от бранша се опасяват, че през следващите 3 години вакантните места ще бъдат повече от 15 000, предаде БНР.
Средната възраст на шофьорите на камиони в Испания е над 40 години. Много от тях са наследили професията от бащите си, но сега младите категорично отказват да работят това. Причината са ниското заплащане и условията на труд.
"В крайна сметка наблюдаваме силна конкуренция между транспортните компании, които си крадат шофьорите, за да могат да продължат да работят. Проблемът съществува от години, но сега е крайно изострен", казва Хосе Мария Кихано, генерален секретар на Испанската конфедерация на товарния транспорт.
По техни данни в Европа сега са нужни 400 000 шофьори, за да покрият настоящите нужди на компаниите-работодатели, но такива все по-трудно се набират.
Според самите шофьори основният проблем дори не е в заплатите, а в условията на работа, които те държат по 20 дни далеч от семейството. Затова и транспортният сектор е един от малкото, които все още не са феминизирани. Едва един на всеки 6 камиона в Испания се управлява от жена.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
42
Daammm
преди 2 годиниЕ айде феминизирайте този сектор, какво чакате? Минната промишеност и нея, не само директорските местенца!
41
Фгггггг
преди 2 годиниТрябва да разкараме този ковид от света
40
шАфьор
преди 2 годиниЩо се отнася до новината тук не се коментира,недостиг на стоки по магазините няма.Раздават камиони на облегчен лизинг и взимат като луди,тъй като шофьорите са предимно чужденци и вземат много по-малко от това което им се полага,пък и фирмите са повечето семейни без никакви бъдещи икон.представи и планове.Това и успешната ваксинация искат да покажат,че уж вече се въстановяват и парите от ЕС да дойдат по-бързо.Днес удариха нов рекорд по задлъжнялост 1,4 трилиона.Проценти от БВП вече не се съобщава