Снимка: БГНЕС
fallback
Трамваите - старинната форма на транспорт от началото на 20-ти век отново е модерна благодарение на натиска за декарбонизация, пише БГНЕС.
 
Жълтите трамваите са емблематични символи на португалската столица и стават част от транспорта в началото на 20-ти век, който сега придобива ново значение, тъй като Европейският съюз насърчава електротранспорта в опит да постигне целта си за климатична неутралност до 2050 г.
 
Много държави от ЕС, включително Португалия, превръщат декарбонизирания градски транспорт в централен стълб на своите планове за разходване на фондовете за възстановяване от пандемията, които сега са изпратени за одобрение до Европейската комисия.
 
"Укрепваме система, създадена преди повече от 150 години, за да обслужва жителите, разпръснати из седемте хълма на Лисабон, която сега има добавената стойност да бъде основен декарбонизиран транспорт за нашия град", каза служител в кметството Мигел Гаспар.
 
Редица европейски градове изградиха сложни трамвайни системи през първата половина на миналия век, но по-късно голяма част от тези мрежи в Западна Европа бяха унищожени заради удобството на автобусите и личните автомобили.
 
"Лисабон е изключение от тази тенденция само благодарение на уникалната си география", каза Гаспар. "Имаше опити да се заменят трамваите с автобуси, но те не успяваха да се изкачат по стръмните хълмове на нашия град или да обиколят тесните ни улички".
 
Трамвайната система оцелява, но финансирането й е лошо и някои линии са затворени през 80-те и 90-те.
 
Градът пое от централната власт контрола върху градския транспорт през 2017 г. и оттогава работи за възстановяване на трамвайната мрежа, използвана от около 48 000 пътуващи на ден до предишния й блясък.
 
Миналата седмица кметът на Лисабон Фернандо Медина обяви, че ще бъдат похарчени 43 милиона евро за закупуване на 15 нови трамвая.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

12

Munchen_DE

преди 2 години

Трамвайчето е много добро превозно средство, стига да му осигуриш безпрепятствен маршрут. Например в Полша: Варшава, Лодз, Краков; Чехия: Прага, Острава, Бърно. В Германия съм виждал същите като нашите стари жълти Шкоди - двойни или единични. Има ги и във Франция, при това свръхмодерни.Прави впечатление, че повечето се движат по зелени релси с прегради отстрани и не се засичат с движението - бързо, евтино и удобно.

11

Еколог

преди 2 години

До АнонименРаботеща термоядрена централа засега няма. Тя пък прави не "БУМ", "БУУУУМММММ".Термоядрена централа=водородна бомба.

10

Архимандрит Груйчо

преди 2 години

Хомо сапиенса трябва тотално да си промени мисленето, че не е екологично съобразно да харчи сума ти гориво/ел. енергия, за да си закара д-то до където иска/трябва. Всичко друго е преливане от пусто в празно. Ама никой още не обелва за спиране на автомобилопроизводството и поддръжката, защото в тези индустрии са заети милиони хора и ще стане мазало, ако останат без работа.

fallback