Снимка: БГНЕС
fallback

Новото европейско законодателство за международните превози и правата на шофьорите на ТИР, известно като пакет "Мобилност I", влиза за окончателно гласуване в пленарната зала на Европейския парламент, след като във вторник вечер ресорната транспортна комисия одобри поправените му текстове.

Председателката на комисията Карима Дели от Франция заяви, че нови гласувания ще има до седмици, без да се ангажира със срок. Според правилата на парламента окончателните текстове трябва да се преведат на всички официални европейски езици преди да влязат в пленарната зала.

Oще по темата
Законодателният компромис по текстовете от пакета - за достъпа до пазара, условията на труд и почивка и за командировките на водачите, бяха договорени в края на миналата година между евроинституциите.

След като получи зелена светлина от ресорната комисия, сега пакетът, който предизвика ожесточена съпротива от българското и още няколко правителства, бъде подложен на последни гласувания от целия състав на Европарламента и на транспортните министри, преди да влезе в сила. В Европарламента за това е нужно нужно обикновено мнозинство, а в Съвета държавите, които са против, нямат достатъчно гласове, за да го блокират.

Новото законодателство предвижда ограничения за преспиването на шофьорите в кабините на камионите.

Вместо това работодателите трябва да им гарантират нормална почивка в мотелски условия, както и редовно връщане у дома всеки месец. Заплащането също трябва да е според стандартите в страната, където се намират, ако курсовете им са по-дълги от три дни. Камионите трябва да се връщат по домуване на 8 седмици.

Поставят се допълнителни условия, които са насочени към ограничаване на създаване на компании, пощенски кутии, които се регистрират в по-евтини държави, а работят в по-скъпи, за да избегнат плащане на данъци.

Според докладчика на парламента по условията на труд на шофьорите Исмаил Ертуг от Германия новото законодателство е "голяма стъпка напред към по-хуманен транспортен сектор". Според него законодателният пакет "Мобилност I" сам няма да е достатъчен да реши проблемите в превоза на товари, но е "силен сигнал към бизнеса и частните клиенти, които използват транспортни услуги ежедневно".

"Времената, в които разходите се сваляха на гръбовете на шофьорите и малките и средни фирми, свършиха", заяви Ертуг след гласуването.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

ЗАИНТЕРЕСУВАН

преди 4 години

МОБИЛНОСТ ЩЕ ВЛЕЗЕ В СИЛА НЕ ПО КЪСНО ОТ КРАЯ НА МАЙ ТАЗИ ГОДИНА И НАЙ РАНО В НАЧАЛОТО НА АПРИЛ,.,.,..,ТАКА ЧЕ ,.,.,ЧЕСТИТО НА ПЕЧАЛИВШИТЕ ,,.,.РАЗБИРА СЕ АКО ИМА ТАКИВА ,.,.,А ПУК АКО ИМА ТАКИВА ТО ТЕ ДО 6 МЕСЕЦА СЛЕД ТОВА ЩЕ СТАНАТ НЕ ПЕЧАЛИВШИ,.,.,.,.,

9

ТИР бг

преди 4 години

Всяко нещо си има край. Не става да работиш в ЕU , а да те усигорява в Бг. При това на 570 лв. Честито на бг превозвачите. Нека да е хаерлия.

8

Анонимен

преди 4 години

абе нали оня хвалипръцко му разказа играта на макрон,а то каква излезе, пиша за евродупедата новаков

fallback