Снимка: Pixabay

Телекомуникационните и други компании, предоставящи електронни услуги на гражданите, ще трябва да дават на клиентите си обяснително резюме на договора при подписването му. Това става по силата на нова европейска регулация, влизаща в сила от декември 2020 г.

Още по темата

Резюметата трябва да обясняват в една страница и без дребен шрифт съдържанието на договора, като опишат всички цени, заедно с таксите, предоставяните услуги, гарантираната скорост на интернет, достъпност за хора с увреждания, условия за прекратяване и подновяване. За всяка услуга, предлагана в договора, операторът ще трябва да дава отделно резюме, гласи регулацията приета във вторник от Европейската комисия.

Обяснението ще бъде по образец, който ще е еднакъв за всички европейски държави и за всички оператори, предлагащи комуникационни услуги. Според Комисията освен, че ще намали подвеждането на клиенти с дребния шрифт, промяната ще позволи на компаниите по-добре да обясняват офертите си на своите клиенти. То ще се предоставя както на хартия при посещение в офиса на оператора, така и ако договорът се сключва по интернет.

Резюмето ще трябва да се предложи преди подписването на договора и чак след като потенциалният клиент се съгласи със съдържанието му, ще може да се полагат подписите под договора. А след като договорът бъде подписан, то става част от него, гласят новите правила.

Регулацията е част от Европейския код за електронни комуникации, който установява правото на гражданите да бъдат по-добре информирани при сключване на договори за мобилни, стационарни, интернет и тв услуги с доставчиците на такива услуги. За да се подготвят операторите към новия режим на обслужване на клиентите, Европейската комисия дава отсрочка до 21 декември следващата година за въвеждането на новото изискване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase