Снимка: Pixabay

Предвижда се разработването на нова концепция за развитие на спешния телефон 112, съобщи в. Монитор. Идеята е публикувана за обществено обсъждане. Позвъняването на спешния телефон чрез платформи като вайбър и скайп ще дава възможност и за видеовръзка.

Също така се планира изграждането на нова система, защото софтуерното поддържане на сегашната е вече остаряло. От началото на 2021 година няма да се поддържа от доставчика, което ще доведе до спиране на услугата. Друг недостатък на сегашната система е, че не предлага въможности за използването на съвременни услуги.

В документа е уточнено, че този вид системи могат да се използват само чрез телефон. Развитието на технологиите и начините на комуникация, използването на смартфони от всички и въвеждането на 3G/4G мобилен интернет водят до намялване на гласовите повиквания и увеличаване на съобщенията и видео разговорите. Всичко това е довело до решението да се създаде система, позволяваща връзката със спешния телефон да се случва по най- различни канали като онлайн платформите, включително и за хора със слухови или говорни проблеми.

„Отварянето на комуникацията към визуално ориентирани канали, включително текст и видео в реално време, позволява много по-добра комуникация и по-бърз достъп до ситуационния контекст, като по този начин приемащите обаждането имат по-голяма възможност за по-бързо решение в даде ситуация с оптимизиране на разходи и ресурси“, пише в документа.

Ще е възможно и да се усъществява видео връзка между центъра за спешни обаждания и медиците от линейките.

Новата система ще позволява и локализация на човека, повикал помощ като се засича клетката, в която се намира телефонът, от който се звъни.

Статистиката показва, че повече от 70 на сто от повикванията за помощ се правят от мобилни телефони, а уточняването на локацията може да отнеме време, когато човек е разтревожен или в паника. Затова се планира въвеждането на услугата за разширено мобилно местоположение AML. Най- минимални разходи ще плащат хората, които използват SMS, за да подадат координатите си към телефон 112. За да стане това възможно, тези SMS-и ще трябва да се препращат безплатно от мобилните оператори.

Друга цел на новата концепция е трансграничен достъп до повиквания, връзка между евопейските спешни центрове и служби за спешно реагиране, обслужване на обаждания дори на други езици, както и въвеждане на Reverse 112 (системи за масово оповестяване при криза и връзката им със спешния телефон).

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase