Снимка: архив, Reuters
fallback

89 процента от българите никога не са се возили на международен влак. Това показва проучване на европейската статистическа агенция Евростат, публикувано днес.

Това е почти с една десета повече от средните данни за ЕС, с изключение на Литва, където 92% не са минавали граница на релси.

 Българските данни са сходни с тези в Гърция, Италия и Естония, където на жп транспорта също се гледа повече като на национално средство за придвижване.

В момента БДЖ обслужва влакове до Белград, Букурещ и Крайова, Киев, Истанбул и Солун.

Като цяло българите гледат на влаковете като на средство за придвижване в почивните дни (41%) и за отпуска (26%). Само 7 на сто го използват, когато отиват в командировка, а 12% - на училище.

Българите, гърците, румънците и италианците са най-недоволни от качеството на железопътния транспорт. В Централна и Източна Европа придвижването с влакове е по-задоволително в Чехия, Словакия, Австрия и Полша, докато в Западна - гражданите като цяло са по-доволни от качеството на услугата.

За българския пътник най-големият недостатък на жп транспорта е чистотата на влаковете, показва проучването на Евростат. Поддръжката на хигиената в купетата и тоалетните предизвиква раздразнение у 62 на сто от пътниците и само един от петима е доволен. В същото време честотата на влаковете се вижда недостатъчна на 35 на сто от пътниците, но пък почти толкова - 33%, я намират за достатъчна. Закъсненията предизвикват недоволство у 38 на сто, но 44 процента смятат, че те са търпими и на треновете може да се разчита.

Под 20% от пътниците намират, че българските влакове са пригодени за инвалиди. Положителните реакции са повече (26%), когато иде реч до гарите и използването на пероните от хора с ограничени възможности за придвижване.

Организацията на продажбата на билети предизвиква най-голямо одобрение у българина, когато става дума за жп транспорт. Две трети от анкетираните от Евростат намират, че е лесно да си купиш билет. 36% смятат, че не е проблем да намериш билет за влак, а всеки трети - и паркинг за колата, когато трябва да се качи на трена.

Европейската комисия рапортува, че гражданите стават все по-доволни от влаковия транспорт. В момента 66 на сто от анкетираните нямат претенции към честотата на влаковете, 59 на сто от точността им и 55% - от информацията за закъсненията. Според Комисията резултатите показват подобряване на услугата спрямо предишно изследване през 2013 г.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

34

Жо

преди 5 години

ВЛАКЪТ "Евростар" за 2 часа и 20 мин. те вози от Центъра на Лондон до Центъра на Париж /495 км/.Спестяваш пари и време за пътуване от и до летището.Не ходиш 2 часа преди полет да се чекираш, да те събуват и събличат.Не си ограничен за течности и теглото на багажа.Лоши митиорологични условия не отменят пътуването.Във влака е по-широко, може да станеш е да се разходиш, Виждаш околните пейзажи.НЕОБХОДИМО е да се изгради съвременна железница в България.

33

Ким Чен Ун

преди 5 години

Е ползвах един път международен влак Букурещ през Русе за Инстанбул ,но линията в южна България беше в ремонт та влакът мина през София .Иначе вагоните като вагони ,не казвам че бяха мръсни или нещо подобно ,но то като свикнеш с нещо нередно то вече не ти прави и впечетление .

32

Хмм

преди 5 години

Кой е отговарял в тази анкета? Качвали ли са се на истински влак? Продажбата на билети била задоволителна - не съм видял автомати за продажба на билети, каквито има и в най-малките селца в Германия. За мобилен апп, от който да купиш билет и следиш влаковете да не говорим. Чистотата е под всякаква критика. За скорост да не говорим - бавни и дори не знаеш дали ще стигнеш дестинацията. Защо нямаме бързощи влакове по основните направления - такива, които се движат с поне 300км/ч?

fallback