Снимка: Reuters
fallback

След Болоня още един италиански град преживя трагедия. Коли и камиони полетяха от огромна височина, отнасяйки със себе си десетки жертви в Генуа.

Вероятните причини коментираха в студиото на Bulgaria ON AIR председателят на КИИП (Камара на инженерите в инвестиционното проектиране) инж. Иван Каралеев и и инж. Марин Гергов.

"Първото, което може да се установи от изнесените кадри е проблем с поддръжката. Експолоатацията е много важна в строителството. Има поставени изисквания за всички строежи, това е основен елемент", каза инж. Иван Каралеев в "България сутрин".

Oще по темата

Специалистът обясни, че процесът на строителството има три основни елемента - първо възложителят поставя изискванията, следва проектиране и накрая е изпълнението на строителството.

"Трябва да се прави мониторинг на това какво е състоянието на техническите съоръжения. Годините, минали от построяването на моста в Генуа са малко, но по всяка вероятност се касае за проблем на поддръжката. Същевременно системата "вантов мост" изисква много труд на тази система за подмяна", коментира инж. Марин Гергов.

По думите на специалиста буря по-скоро може да инициира дребен проблем, например ефект от вятъра, който без същински проблем е невъзможно да се развие до падане на съоръжението.

"Мостът е красив и впечатляващ, но този вид конструкция вече не се използва, защото е много трудна за поддръжка", категоричен бе Гергов.

Според инж. Иван Каралеев ясно се е видяло от снимковия материал, че голяма част от армировките са оголени.

"Има силна корозия на метала. Проектирането отговаря на високи изисквания към конструкцията и в нашето законодателство - за носимост, експлоатация, както и пожарна безопасност. Има и много допълнителни нормативни актове, регламентиращи изискванията", каза Каралеев.

"При нас започна реконструкция на нашите съоръжения. Постъпиха сигнали за проблеми и от Министерството на регионалното развитие, както и агенции, отговарящи за пътната инфраструктура се погрижиха за реконструкцията им. Има наредби, свързани с техническата паспортизация на съоръженията, те определят мерките, които трябва да се изпълнят по поддръжката", посочи още той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

инж. Стефанов

преди 5 години

Не е сгрешена конструкцията. Вярно е, че не се правят отдавна точно такъв тип конструкции. Тук, обаче става въпрос за лоша подготовка на хората, които се занимават с тази дейност. Не доброто познаване на конструкцията води след себе си пропуски и в начина на поддръжка на съоръжението. Не биват да се изказват хора, които не са компетентни.

24

Анонимен

преди 5 години

Ами нашите виадукти преди Ботевград??? Доста арматура се виждаше по пилоните...Строиха ги около 1979-1981 г. Не е шега.

23

анонимен

преди 5 години

Под такива статии би трябвало да коментират само строителни инженери, а останалите да четат и да се учат. В противен случай четем простотии като на номер 13 какво значело подръжка и как стареел бетона, и как трябвало да се бутат мостовете, за да се построят отново... а иначе е нормално да се коментира този инцедент от специалисти, във всички държави го правят в момента, и си взимат поука от грешката на италиянците.

fallback