Снимка: архив Bulphoto
fallback


Правителството и депутатите единодушно застанаха зад българските превозвачи, които се надигната срещу т. нар. Пакет за мобилност, който се обсъжда да се приеме в страните от ЕС.

Според обсъжданите промени шофьорите трябва да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на шофьор е нужно да се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл. Освен това шофьорите трябва да не се спят в кабините на камионите, а 45-часовата задължителна почивка на седмица да се изкарва в хотел.

Според заместник-министъра на българското европредседателство на Съвета на ЕС Моника Панайотова всички държави-членки трябва да искат специализирано законодателство в сектора на транспорта, което да е балансирано между обсъжданите промени на ЕК и превозвачите.

"В момента ролята на България е деликатна - имаме задължението да представляваме всички останали 27 държави-членки в ЕС. Междувременно позициите на страните не са единодушни за обсъжданите промени. Всички имат изисквания и претенции", уточни в студиото на "Денят ON AIR" Панайотова.
Oще по темата


По думите ѝ от промените се очаква да бъдат засегнати близо 60 хил. превозвачи, които са основно в обхвата на малките и средни предприятия.

"Съществува и т. нар. Пътен алианс, в който България и повечето страни от Източна Европа нямат блокираща функция. Следващият председател на Съвета на ЕС е Австрия, която може да блокира решения. Страната ни ще направи всичко възможно да се вземе балансирано мнение и да предаде щафетата", категоричен е заместник-министърът на българското европредседателство пред Bulgaria ON AIR.

Тя е на мнение, че целите на българското председателство се изпълняват успешно, а процесът по присъединяването на Западните Балкани ще отнеме време, но е важно конструктивният диалог между лидерите да не спира.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 5 години

Превозвачите са селски тарикати, но европейците им бръкнаха в задниците. Не ги слушайте, никой от тях няма да фалира, много бързо ще заработят по новите правила.

13

Анонимен

преди 5 години

Трябват по-добри условия за шофьорите. Българските работодатели трябва да бъдат принудени да се съобразят с това. Европейците да не мислите, че им пука за нашите шофьори. Пука им за техните превозвачи които са натегнали обръчите на правителствата им. Просто нашите им правят дъмпинг и им вземат хляба. Първо задължение на нашето правителство е да се бори за хляба на нашите хора. Стига сте лаяли. Ще отидели нашите шофоьори да работят за западнярите. Много зле за всички нас, а и за тях.

12

Тираджия

преди 5 години

Точно така трябва да стане , даже и три седмици са много . Стига с това издевателсване над шофьори които са притиснати от обстоятелствата и няма накъде . Стига с това спане по кабините за 3 месеца ,че и повече . Аз съм да се въведат нормални условия и заплащане пък ако ще и 50% от превозвачите (робовладелци) да фалират . Аз съм карал и знам каква мизерия е по 3 месеца в кабината на камиона и се бях зарекъл че повече това няма да си го причиня ,НО ако влязат в сила тези правила пак бих карал

fallback