Снимка: Reuters, архив
fallback

Журналистическа проверка на имотните данни на италиански парламентаристи, поместени в публичното пространство, показа, че 30 сенатори и депутати, между тях двама заместник-министри, са потенциални жертви на "скандала Фолксваген".

Техните лични коли са различни модели от марките "Ауди" и "Фолксваген", които като цяло попадат в категорията на произведените от германския концерн автомобили с електронно фалшифицирани данни за отделянето на азотен оксид. Той се превръща в отровния азотен диоксид при реакция с кислорода в атмосферата.

Разделени на принципа "правителствени срещу опозиционни", сред засегнатите политици изпъкват имената на заместник-министрите на вътрешните работи и на икономиката и финансите - Джанпиеро Бочи от Демократическата партия (ДП) и Луиджи Казеро от Нов десен център (НДЦ), както и на депутатката от ДП Рози Бинди, която председателства парламентарната комисия "Антимафия". В управляваща коалиция се откроява също Валентина Вецали от партията "Граждански избор за Италия", която е първата състезателка по фехтовка в света, спечелила три индивидуални златни медала в три последователни олимпиади, а освен това е носител на шест световни и пет европейски лични шампионски титли.

В редиците на опозиционната партия "Форца Италия" изпъква сенаторката Мария Розария Роси, смятана за "номер 2" в ръководството след лидера Силвио Берлускони. Тук е личният адвокат на Берлускони, сенаторът Николо (с ударение на последната сричка - бел. на автора) Гедини, както и депутатката Рената Полверини, която притежава два лични автомобила от "инкриминираните" марки - Ауди А2 и Фолксваген Поло.

Само един от 127-те членове на парламента от партията "Движение 5 звезди" на комедийния актьор Бепе Грило - депутатът Данило Тонинели, е собственик на Фолксваген Голф.

Общо в Италия от "скандала Фолксваген" са засегнати около 650 хиляди автомобила с дизелови двигатели EU5-Ea189 от различни марки на концерна. От категорията на леките автомобили 361 432 са Фолксваген, 197 421 Ауди, 38 966 Шкода и 35 348 СЕАТ, докато товарните автомобили са 15 291. Планирано е до края на октомври отделните производители да представят плановете си за техническо решение на проблема с предумишлената настройка на електронните датчици за подаване на неверни данни за замърсителния газ. След това засегнатите клиенти ще получат известия за реда и сроковете за отстраняване на дефекта.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

6

Анонимен

преди 8 години

Тези дизели горят между 3 и 5 литра и нещо не са им изгодни на американците или на петролните компании или на незнам си кой още. Свалят печалбите.

5

Анонимен

преди 8 години

Германците са най големите мошеници. Излъгаха ни с фалшивата Европа. Разрушиха ни фабриките , които изнасяха за Съветския съюз и хората имаха работа.Техните фабрики обаче работят и щтракат с пръсти. Да живее новият фюрер ФРАУ МЕРКЕЛ!

4

Анонимен

преди 8 години

По-интересното е,че тези дизелови коли на Фолксваген не отговарят и на заявените си емисии в Европа,като са мамели по същия начин при тестовете им. Половин Европа забрани продажбата на тези дизели.

fallback