Снимка: Булфото
fallback

Трима са обвинени за пожара във влака София–Кардам, при който загинаха 9 души.

Обвинителният акт по делото за огнения ад вече е внесен в Окръжния съд в Плевен, съобщи наблюдаващият делото прокурор Валери Мирчев.

Най-висшестоящият обвиняем е Георги Иванов, зам.-директор на "Пътнически превози" в БДЖ.

Според обвинението именно той е издал заповедта, с която наредил страничните врати на вагона да се заключват с каре и щифт.

Срещу него е взета мярка за неотклонение „подписка", съобщиха от прокуратурата.

В обвинителния акт пише, че Иванов е причинил по непредпазливост смъртта на жертвите.

Обвинени са и кондукторът на злополучния вагон Г. Георгиев от Варна и началникът на влака И. Костадинова от Лом.

И тяхното обвинение е за причиняване на смърт по непредпазливост.

Все още обаче съдът не е насрочил първото заседание по делото.

В края на март разследващите обявиха, че пожарът е възникнал вследствие на техническа неизправност в ел. инсталацията.

Отхвърлена е първоначалната версия, че запалването е предизвикано от дезодоранти, каза той.

На 28 февруари 2008 година България осъмна с новината за опожарени вагони между гарите Червен бряг и Карлуково.

Малко преди полунощ в кушет-вагона на влака София–Кардам възниква пожар, пътуващите изпадат в паника, някои скачат през счупените прозорци, но 9 от тях не успяват да се спасят и са овъглени до неузнаваемост.

Ден след ужасната трагедия от БДЖ брояха жертвите, следователи претърсваха останките от опожарените до неузнаваемост вагони, а обезумели роднини кръстосваха композицията, за да разберат съдбата на близките си, пътували с влака. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

преди 15 години

11 i 14 чудя се защо господ ви е дал празни гумени глави.

27

преди 15 години

Кой щеше да подава уставка ако се докаже,че вина за пожара имат БДЖ ,неговите ръководители и служители? Изглежда ще се наложи да чакаме до есента.

26

преди 15 години

Трябва спешно да се подменят всички остарели вагони! Защо спят шефовете на БДЖ, вместо да кандидатстват за европейски проекти? Да им се потърси сметка защо не са го направили досега, като не ги бива, да ги сменят с други, отговорни и сърцати хора.

fallback