Нещата са навързани - не можеш да имаш достатъчно мощност, за да отлепиш от земята и да зареждаш акумулатори, без да имаш достатъчно слънчеви панели и от друга страна за да можеш да вдигнеш във въздуха тези панели и акумулатори, трябва да имаш достатъчно голяма крилна площ, която да осигури необходимата подемна сила при ограниченото количество енергия, с което разполагаш.
A British solar plane recently broke the longest unmanned flight record. The Zephyr is a lightweight solar-powered plane built by British defense and security tech company QinetiQ. The unmanned aircraft stayed in flight continuously for 54 hours. The Zephyr has solar panels on its wings to power it by day. Sunlight also recharges the lithium sulphur batteries that keep it aloft throughout the night.NASA Helios has hopes that the vehicles could one day be used as a replacement for satellites or as unmanned drones to explore other planets such as Mars. Helios, the successor of Pathfinder, set an altitude record in 2001 for a non-rocket-powered winged aircraft when it climbed to 96,863 feet (29.5km). But in 2003 the vehicle broke up during a flight from the US Navy's Pacific Missile Range Facility.
Абе, пич, какви говива, какви 5 леа.. не четеш ли .. СЛЪНЧЕВИ БАТЕРИИ, ЕЛЕКТРИЧЕСТВО, ЕЛЕКТРОМОТИ!!! .. как ще сложиш слънчев панел на ДВГ :D. Като чуете 'конски сили' и веднага си представяте голфа на съседа и бензиновия двигател, хаха. На 25км височина въздухът наистна е рядък, затова е и голямата крилна площ на самолета /големия размах/ - за осигуряване на достатъчно подемна сила.
Това е невъзможно. На 25 км въздуха е прекалено рядък за да може да се задържи витлова машина, а и някои реактивни също. Изисква се да има и резервоар с окислител за горивото (т.е. устройство на ракета-носител) заради малкото кислород. Има изобретени някакви двигатели, които достигат скорост от порядъка на 10Мах на големи височини, но те са експериментални.
Просто гениални коментари... Такава добра подборка не биах виждал отдавна. Все има тук там някой когото си струва да прочетеш
.. както преди 1 месец беше тествана първата електрическа кола, първия балон с топъл въздух и първото хвърчило... Май тук ударихме греда - самолети захранвани от слънчева енергия съществуват от доста време! Това щеше да е новина, ако самолетът беше пътнически.
подробности са написани, ок....но най-важното липсва....от кого аджаба е изобретен самолета на слънчеви батерии, или поне ква националност е бре
Пропуснали са да споменат,че първият пилот на този соларен самолет,съм...аз.Следващият курс ми общаха да бъде до....Кривунделово.Ще кацна на мегдана,след което ще започнат народни тържества с....курбан.Ако има някой смелчак,може и да го....повозя.
Още през 1991 в НАСА разработват проект "Helios" - общо взето абсолютно същата идея:) Може да потърсите в google
abe ganiovski boklusi kvo komentirate za nesta koito ne razbirate ako stavase vapros za karutsa stiah dava razbera
Ба мама му, е такова живото сега нема! Ми как бе на слънце то това да не е германка по цици да се пече на плажа бе нали мотор му требва на самолета за да литне, нали не знам си колоко хиляди километра скорост му требвали зада се отлепи и да пуши отзаде, аре нема мен да ме лъжете , аз колко съм ги виждал ехееее
подкрепям съни за спътниците, но се сещам и за недостатък - прекалено ефтинините нови "спътници" ще ги направи многобройни а при повреда няма да остават в орбита а ще си падат върху нас...и това ще става често заради броя им
Литна първият самолет на слънчеви батерии