Махат диктовката, щото не могат да пишат. По лесно е да имат готов текст, на който да добавят запетая, точка, тире или да поправят някоя буква.
Истината е, че ромските деца са изоставащи в развитието си, а и не ходят редовно на училище. Не могат нито да четат, нито да пишат. Ако е диктовка, няма нищо да изпълнят, а ако е текст за редактиране, учителите им показват букви, които да "изрисуват", където трябва. Проверяващи са констатирали, че учители пишат диктовките вместо децата по време на НВО. Аз съм виждала как учителка на роми им попълва тетрадките за домашна работа, за да има нещо написано, когато й предстои проверка.
Дано изпитният вариант бъде съобразен с методическите изисквания, възрастовите особености и изучения до момента граматически материал, а не както обикновено да бъдат заложени по 10 сгрешени думи в изречение, като във всяка сгрешена дума има поне по три грешки. Дано и условията на упражненията бъдат формулирани с правилен, а не с обърнат словоред, който променя изцяло задачата/ упражнението! Има и още много "ДАНО" та, но време нямам! 🙂🤔
Много анонимни списвачи! Жалко! Писането под диктовка, уважаеми компетенти, дава реална представа за грамотността на ученика, който на практика прилага усвоените правописни норми и правила, визуализирайки чутото. Труден процес! Редактирането на текст е несвойствена дейност за 10 годишните ученици. Ако беше лесно, всеки завършил началното си образование, би започнал работа като редактор някъде, за да подпомогне семейния бюджет.
Ясно, значи вече няма да се казва не можеш да пишеш, а не можеш да редактирваш. Това е къде къде по еуроантрантрическо.
Не знам за какво трябва да се погрижи майката от първия кадър, но аз съм готов да се погрижа за нея. Страхотни крака, симпатично лице. :))) Даже бих гледал детето й като свое родно. Разбира се, ако е свободна. Извинявам се, ако жената е семейна.
Под диктовка може да се пише, когато се разбира какво се пише. Не е въпрос единствено на букви, още по-малко - на граматика. Оставям правила за правопис настрана. Децата масово нямат тези фонови знания, които авторите на текстовете си мислят, че децата имат. Ползването на картинна информация, което им се натрапва с телефоните, за да мълчат, (и по други причини) е друга част от мозъка!!! Децата, след това и младежите нямат реални познания за света, оформени в слово.
В днешно време един с майкрософт офис редактирането става бързо и лесно на български език.Иначе ако трябва ръчно да се радактира текст на български е много трудно занимание.
Защото безкрайно много грешки е не само досадно, но и ужасно да се фиксират/ поправят. Къде-къде е по-лесно в един текст да има 10 места за мислене/ подсказване!!! Реалността е такава, че поне 1/3 от ученниците в четвърти клас не могат да пишат под диктовка. Мнозина въобще не могат да пишат даже. В клас прерисуват от дъската...
За редактирането някой вече им е написал буквичките и думичките. Иначе чаветата ще лъснат, че не могат да пишат, язък за америка за българия и за амалипе.
Защо МОН заменя диктовката с текст за редактиране?