Каква е целта на т.н. "малки матури" за 4.клас, МОН?Да се установи нивото на грамотност, знания и компетентности? Добре, но защо в този отвратителен формат? Без допълнителна целогодишна работа със сборниците, подготвящи за НВО, представянето ще бъде тъжно. Но часове за тази допълнителна подготовка - няма предвидени в учебния план. Побърквате началните учители, деца, родители, от години. Обаче, печалба има - за издателства, наши хора, частни школи, курсове, състезания, уроци. Това е.
Никога, през всичките години, откакто има НВО и матури, не научихме имената на авторите им, допуснали грешки. Срамота, МОН! Срамота е и предстоящото НВО след седмица. 25 задачи с многоцифрени числа, безброй изчисления и подусловия за 60 минути - за 10 годишни деца!? А по БЕЛ? За 60 минути - три тежки модула: диктовка и граматични задачи; непознат текст: четене с разбиране и много въпроси, включително с отворен отговор; т.н. творческа задача, всъщност вид съчинение, отговор на въпрос, писмо ...
Не се явяват на матура по математика 1. Защщто според сегашните учебни програми през последните години почти нищо не се учи освен профилираюите предмети, а на мнго малко места математиката е профилиращ предмет; 2. Защото учебният план е умошлено направен така,че математиката, както и физика, химия, псвен тпва история.. въобще да не се учат вмного училища, точно когато на тинейджърите започва на им светва нещо/ Умишлено, за да се пръкват колониални поданици, а не активни граждани.
освен ако не повторят матурата, а те няма да я, та, както и да го решат този казус - ще има и ощетени и облагодетелствани...
Някой има ли обяснение защо толкова малко ученици се явяват на матура по математика? Английския всички го знаят, там е лесно. Но защо се пренебрегва така математиката в нашето образование?
МОН: Без ощетени ученици на матурата по БЕЛ заради липсващите диаграми