32

Сисил

преди 1 месец

1. Няма начини за справяне с деца, които системно нарушават дисциплината2. Няма начини за справяне с нагли родители, чиито деца развалят дисциплината.3. Все по трудно се намират добри учители по МАТ, защото математиците имат друга реализация, която носи по високи доходи4. Безумно е в 7ми клас за да учиш английски и немски после с профил философия или история да се взема за балообразуващ НВО математика!5. Безумно е, за да учиш физика да ти се взема балообразуващ НВО български! ...............

31

Анонимен

преди 1 месец

Би било добре да няма училище, стига всеки родител да може да плати на децата си всички частни уроци, защото истината е, че по- голямата част от учениците изобщо не учат независимо дали учителят работи усърдно, или не. Всичко в образованието започна да се прецаква след въвеждането на делегираните бюджети.

30

Анонимен

преди 1 месец

Едната част от родителите дават пари за частни уроци, защото не могат да накарат децата си да учат, т.е някой трябва да им виси на главата, за да се подготвят (родителите логично не разполагат с това време, а са и далеч от материала). Другата част пък записват децата си на уроци в 7. клас, за дз гарантират влизането им в т. нар елитни гимназии.

29

Анонимен

преди 1 месец

Каквито и промени да се направят, нищо няма да променят. Всичко идва от манталитета на детето, вменен от родителите му. Ако детето няма самосъзнание да се изучи, нищо не става. Ей ме мене- пълен отличник, хитър програмист с 3 бизнеса, пасивен доход да изхраня внуците си. Всичко сам съм си постигнал- знаех, че трябва да се учи. Моментално преценявах един учител колко струва. Повечето бяха тотал щета. Работя интелектуална работа от 10ти клас- преводач. После нещата сами си се нареждат.

28

до до маалатъ

преди 1 месец

Не обвинявам преподавателите, те са Герои!!!!, понятие си нямам как издържат?! И второ, лафчето "забравих азбуката до десет" - кърти мивки! -)))

27

Бебо

преди 1 месец

Това външно оценяване е безсмислено, резултатите от него не се вземат предвид никъде и за нищо не служат. Тази година на 9 юни са изборите, а на 10-ти е НВО в 10 клас по БЕЛ, та как ще се организират изпитите, след като винаги денят след избори е неучебн?

26

Анонимен

преди 1 месец

Трябва само да се върне образователната система от преди 1989 година. Дори Маргарет Тачър бе впечетлнена от програмата при посещението си в България в качеството си на министър на образованието на Великобритания

25

Анонимен

преди 1 месец

Днешните ученици могат да решат квадратно уравнение, а не могат да си вържат връзките на маратонките!

24

Целта на

преди 1 месец

Тези изпити,не е да разберат какво знаят учениците.А максимално да ги затруднят,така че да не могат да покажат и това ,което знаят .

23

Анонимен

преди 1 месец

Перфектно си е образованието. Какво му е? Никакви реформи повече!

22

Какви практически

преди 1 месец

Задачи?В учебника по химия има опит за реакция при заливане на натриев хлорид с оцет и те и този опит не да правили .Учат само теория и то с излишни подробности.

21

13 до 18

преди 1 месец

Благодаря за поправките. Така е. Но езиковите норми имат смислоразличително значение (основно) , те са изкуствено обрзУвание, те са продукт на решение, на договореност на определен брой оторизирани за това хора, а не естествен език. И са временни!!!! А текстовете тук са вариант на живата реч.

20

13

преди 1 месец

Има "пасивни" компетенции. Например разбирането на някакъв текст от слушане. Човек може да НЕ може да говори (добре на някакъв език), но му е ясно за какво става дума. Активни компетенции са, когато сам можеш да съставиш текст например. (не да си изтеглиш от интернет)Пасивни компетенции в областта на музиката са например да различваш Моцарт от Шопен. активни - да четеш ноти и да ги възпроизвеждаш с глас или с инструмент.

19

Анонимен

преди 1 месец

До маалатъ - Ами така е - парите следват ООООченика. Нямаш право, да пишеш двойки в ранните класове. Не може да се изгони ученик, а директора дава, да се изключи, само ако вече е някакво криминално деяние. Не трябвало, да вменяваш на децата чувство, че са се провалили. Ти му правиш диктовка, то ти обръща листа и гледаш, че е правило ченгелчета и кръгчета, защото "заабравих азбуката до десет" ... И после учителите са виновни, че с вързаните им от МОН ръце, не можели да направят нищо.

18

18

преди 1 месец

Сигурно има и още, ама ме заболя главата от глупостите ти.

17

Анонимен

преди 1 месец

До Анонимен 13 - Изречение се започва с главна буква, в скобите не започваш с главна буква, когато скобите не са в началото на съобщително изречение, а тук трябва да ползваш "когото", а не който". Преди да ни даваш лекции за Кант, препоръчтелно е да коригираш правописа си.

16

Анонимен

преди 1 месец

Като за начало да не ни променят историята и да не учат децата на глynocти? :)

15

Анонимен

преди 1 месец

Преди време в един основен новинарски сайт пуснаха пример на такава задача, която била изисквала практически умения. Според мен, задачата беше от сфера на живота, която 1. не е позната житейски на никой ученик, 2. е недопустимо да се смесват училищнте знания с личните впечатления от жизнени ситуации, които се менят във времето и пространството.Който ги съставя, със същия модел може да включи задача за оране или посев на ориз.Но няма да го направи, защото там е гола вода.

14

Анонимен

преди 1 месец

Денкво е нужен, Денков! Има ясна корелация с периодите, в които той е бил министър на образованието или министър прецедател и спадането на качестовот на образованието ни.

13

Хахахахахахахахахаха

преди 1 месец

До Анонимен 13, две неща :) Аналитично мислене и критично са две различни неща. Свързани са, но са различни. И второ: прочети написаното от теб и се опитай да го перифразираш. В момента е направо неразбираемо :) Активни компетенции, реални компетенции.... съвсем си ги оплескал!