А какво да кажем за математиката? Пълно е с излишен материал. Голяма част от това, което се изучава би трябвало да остане само за учениците в класове с разширено изучаване на математика и математическите гимназии. Защото, образно казано става така, че от масовите училища се изисква усвояване на материал, за който математ.гимназии имат по 10 часа на седмица, а останалите у-ща по 2-3 часа макс. Ей затова е мазало и частните уроци процъфтяват.
Проблемът всички го разбират, но никой не смее да си го каже ясно. Българските класици са трудни и неразбираеми дори за четене от днешното поколение. Произведенията са пълни с остарели думи, които децата не разбират, а се иска от тях да осмислят материала и да разсъждават. Ами невъзможно е, още повече, ако и учителят няма амбицията да им предаде материала така, че да го разберат и научат. Например Вазов спокойно може да мине за изучаване само в университетите, или в кръжоци по литература.
българите живеем в имитация на държава от много дълго време.скоро и ние да станем имитация на хора.
Та ежедневно се чете много повече. И не за кеф ,а поради професията. Четат много младите иначе са извън борда. И не четат за художествено изживяване ,а да могат да останат в занаята се. Документацията не е море , не е океан - а повече. И това са умовете на много хора. Та с други думи - това е глобализацията и технологиите. Благодарение на която имаме и тоя сайт и церлия Инет.
Като човек на пенсионна възраст и работещ, с библиотека около 1000 книги худ,литература купена най-вече с висене по опашки 80-те години и част купувана от Руските книжарници мога да кажа,ч е вече не се чете книжна литература. Книгите прашасаха. Ежедневно чета вестникарските сайтове и най-вече професионалните. То в моя занаят книгите остаряват и нямат стойност. ИТ ,каквото и според Вас да значи. Като млад специалист и до Инета се четеше книга, после чичо Нортън измисли друг начин.
Може ли некой да ми разтълкува ей тез думи на госпожата: "Резултатите са видими и тревожни - учениците не усвояват важни и общоевропейски културни кодове."?
Най-голяма "заслуга" децата да не харесват литературата имат учителките по литература! Затова ако искаме нещо да се промени първо трябва да изхвърлим всички, които навремето са отишли да учат педагогика само защото там се влизаше най-лесно и никъде другаде не са ги приели. И след като останат само тези, които са отишли да учат педагогика с желание и наистина имат учителски умения, тогава нещата ще си дойдат на мястото.
нема нема и некоя цеца я тиражират да каканиже "тва така не се праи". от 1944 до сега не се праи така, но на никой не му правеше впечатление до вчера. четенето не намаля. намалява количеството адекватни български граждани.
Подмяна, а не промяна, дребни козметични поправки за прах в очите, а иначе се учат на всевъзможни глупости, а не как децата да бъдат осъзнати хора!
Ами четенето на книги ще намаля. Четенето от "електронен" носител ще расте. Бабите и дедовците вече ползват. И няма лошо. То едно време,ако четеш друго освен Библията е било грях. Важно е знанието.
Промените в учебните програми направени от правителството са разумни и правилни и засягат тази част от обучението която ГЕРБ отказа да реформира въпреки че беше крайно необходимо.
Цеца Петрова: Промените в учебните програми са само имитация на промяна