Често пътувам с този влак. Обичайно машинистите на дизеловият локомотив на влака от Добрич са внимателни при маневрата, но явно в тази вечер е допусната грешка
Удара си е бил бая силничък щом буферите не са могли да го омекотят. Буферите са точно за тази работа при прикачване на вагони да омекотяват удара от локомотива. Работил съм като машинист 25 години на дизелова машина 04 серия. Само веднъж ми сее случвало при прикачване на вогони да ударя малко силно вагоните по вина на спирачките които не задържаха както трябва. По принцип при прикачване на вагони скороста е много мниска.
това е нощен влак, като леко посъкрати престоя по гарите и вдигне с 5-6 км в час скоростта в изправните участъци, 48 мин за 400 километра се наваксват.
При причачване на вагони, ако маневриста е съобразил скоростта, буферите съвсем леко ще се чукнат. Ако не - тласъка може да те хвърли на отсрещната седалка. Скачвали са спален към спален, затова са и 2 спални. Удара не се усеща в целия влак, както си мислиш, понеже буферите на следващите вагони го убират. За висока скорост не може и да говорим - десетина сантиметра в секунда, ама тези тонове трудно се спират даже и при пълзене :)
. . . каза Анатолий Атанасов от БДЖ. . . . . . . . . . . Ами какво друго да каже нали БДЖ му плащат заплатата! Затова си има адвокати знаещи какво да кажат и напишат и лекари за установяване леко ли е било или не!
Не знам за скоростта и алкохола, но как два спални вагона ще се ударят? Ако влакът спре рязко, ударната вълна и във всички вагони. Вагоните имат разделители, които могат да се ударят при резки спирания, но не и самите вагони. За катастрофа в спален вагон е немислимо. Никой не пропуска влакове в блокиран коловоз.
Анатолий казал, че случаят се разследва, но запазил в тайна дали на причинилия катастрофата машинист е взета проба за наличие на алкохол в кръвта.
Ударът явно не е бил лек, а поне средно силен, щом има пострадали пътници! ......... "Скоростта не би трябвало......" - Такива неща не би трябвало да се говорят наслуки, а да се каже колко е била скоростта при удара! Нима не се знае вече?!
"Скоростта не би трябвало да е голяма", казал софийският капацитет, но той от къде да знае на колко рикии е бил машиниста на маневрения чайник.
Пътници пострадаха при катастрофа на влак от Добрич за София