Може би ще го пенсионират когато започнат да превъоръжават техниката с още по-нова платформа. Бг политиците не запазиха уникалния Су-22М4, който след елементарна израелска модернизация, можеше да служи в страхотни способности и актуален далеч напред 10-15г след 2004та, когато ненужно го пенсионираха с ресурс преди първи КВР ремонт дори. Както направи Полша, където Су-22М4 е на въоръжение, като последните 10 и повече години технически е напълно осигурен като поддръжка от производителя ОКБСухой.
Съвременните методи и технологии за следене състоянието и якостните свойства на метала в стареенето са изкл.точни, поради което масово в бойната авиация не се използва старата концепция " - Използваш хххх часове и пенсионираш, че става опасен." Поддръжката през производителя е обоснована в случея. Самолета има мн гориво, и място за мн електроника вкл РЕБ, и така им е удобен за подаване ПВО и разузнаване т.е. типичен ударен самолет. Модернизирали са си ги и ги използват, лошо няма.
Гърците си използват F-4Е след разбира се мащабна модернизация. Конструктивно самолета е мн удобен за това, има място за гигантски радар и всичко необходимо по електрониката и компонентите, които са толкова минимизирани в наши дни. F-4 в Гърция е на въоръжение като разузнавателен/тактически ударен самолет. Конструкцията като концепция чисто идейно, реално е стара, но технически си е в ресурс понеже се поддържа от производителя. Сменят им двигатели и обслужващи системи, на определени часове.
Ние трябваше да си нарежем почти чисто новите Су-22 още преди 20 години, за да дадем възможност на нашите предатели на националните ни интереси да похарчат 5 млрд от нашите пари за чертежи на престаряли ф16.
"Летящия ковчег" е Ф-104 - Старфайтър , а не Ф-4 Фантом - до БДЖ. Нищо общо между двата самолета
До Анонимен не ги мисли гърците, те имат над 150 f16 и техните f-4 ги модернизираха преди 5-6 години и имат поддръжка от производителят. За разлиак от нас, които се молим на трети страни да ни намерят някакви части за миг-овете.
До Анонимен 18 Видяхме ги в Украйна какво могат да направят чисто новите руски самолети. Крият се като мишки и не смеят да прекосят фронтовата линия. Такива самолети ли искаш за България?
Самолета е в експлуотация от 1961 г до 1996 г. когато е "пенсиониран". Прозвището, което си е спечелил във ВВС на Щатите е, "the flying coffin" - летящия ковчег! С тази поредна катастрофа потвръждава ника си!
Значи Фантом-а, който е от Виетнамската война още лети, а ние трябваше да си нарежем почти чисто новите Су-22 още преди 20 години примерно... Да, защото Гърция не се управлява от националнни предатели, а България се управлява от национални предатели!!!
До Анонимен 10 -- Не зная какво викат алековите герои, но компанията производител го е именувала McDonnell Douglas F-4 Phantom. Не/алековите герои да им звъннат един телефон или изпратят имейл, за да си сверят съветските часовници "Сейко-Сергейко".
Гръцки изтребител се разби в Йонийско море