Проблемите на образованието са доста по-раразлични от гореспоменатите! Личи си че статията е писана наизуст от хора които не са вътре в нещата! И както капак вероучението! Сори оценката на статията от дадена от учител е най-много 3-- !
Браво! Точно така е....Вярно е написано... Ама ние пак ще си гласуваме за ГЕРБ, ДБ, ПП, ИТН, Възраждане, БСП, ДПС и т.н. До следващата вярна публикация.
Браво! Всичко е вярно! Дали ще го прочетат от МОН и испекторатите!? Или ще продължат да тънат в своето задоволство, "усвояване" и несменяемост?
До 20:Чакай сега. Родителите до 14г. им връзват обувките, бършат сополите, държат ги за ръчичка и им бутат филията в ръката, а ти ще ги караш на 16 години да започват работа! Няма да стане.
Има и основателни критики, но повечето от предложенията са от нивото на вчерашния ден-намалено поведение, повтаряне на класа,опростяване на учебното съдържание /учебникът е за ученика , а не за учителя/,богословие/училището е светско/,неприемане на дистанционното обучение като част от системата.Да-заплатите не привличат мъже и студенти с висок успех,вузовете не подготват в модерните методи и ромите,квалификацията е слабо звено...Прекаленото онагледяване и практическа насоченост задържат научно-т
За гинеколог министър на образованието смятам, че е по подобие с ЕС, там председателката е със същата професия. /от там духа вятъра на промените.../
Имам роднина учител,който ми казва излизам от час по време на контролно да могат да припишат.Влизам обратно, виждам,че някои още не са готови с преписването и пак излизам да могат да препишат.Ако не ги оставя трябва да им напраскам двойки на почти всички.Викам му пиши им двойки.Той ми вика, ако им напраскам двойките на следващата година няма да имаме ученици, всички ще избягат в други училища.Такива са и инструкциите от директорите. Всички директори се борят за бройки, не им пука какво ще научат
Образованието по времето на комунизма беше десет пъти по-качествено от образованието сега и то не защото тогава е имало повече пари. Всички говорят за пари, пари и пак пари. За да имаме качествено образование парите не са най-важното нещо. Трябва да има дисциплина. Няма ли я, всичко отива на вятъра. Имам двама гимназисти от тях виждам, че и магаре да вържеш на чина пак ще завърши и то с петици и шестици. А по време на комунизма не беше така. Имаше повтаряне на класове, изключване, и. тн
Функционално неграмотни има, защото ученето като такова постоянно се отричаше и се повтаряше като мантра, че трябва да дадем масово път на новите технологии. Е, видя се докъде стигнаха като учиха онлайн, но пак се пищи, че училището за нищо не става. Функционално неграмотни имаме и защото постоянно издигаме всякаква техника в култ и това започва още от семейството. Пак повтарям - за да можеш да се изразяваш, трябва да четеш, по възможност книги, а не статии в Гугъл.
Децата били печелили призови места! Това са глупости!!!! За да изтъкваш това като успех трябва да имаш критична маса на СПРАВЯИ СЕ!!! В момента имаме критична маса на ФУНКЦИОНАЛНО НЕГРАМОТНИ! И не, не е през последните 33 години! Последните 70 години образованието в България е по-скоро обрзУвание. И то раково такова! Държава на разсипници и имбециилли!
...по математика се разхожда в морето с лодка.-Знаеш ли Питагоровата теорема?-пита той рибаря, който усилено гребе.-Не, сър.-Ти си загубил половината си живот-казва назидателно ученият. Почва буря и лодката потъва.-Плуваш ли, професоре-вика рибаря.-Нее.-Е, сега можеш да загубиш целия си живот. Философски погледнато, е така. Но къде по-лесно е да се научиш да плуваш, отколкото да усвояваш науки. Затова бъдете здрави и учете
До 23: С риск да се повторя, ще ти отговоря - като те слушам (чета), най-добре да тръгват на работа от първи клас, в детската са научили каквото трябва - да се хранят сами, да се обличат, да се мият и да си връзват обувките, това е напълно достатъчно. Горните класове имат смисъл - учат се неща по-задълбочено, но ти си минал май само с реална гимназия. А в Щатите, които ми ги хвалиш, след училище те изхвърлят от къщи, но преди това зорко се следи как те гледат мама и тате.
Че то сега, като образованието е 13 години-с 12-ти клас, и предучилищните групи ми описваш ситуацията с функционалната неграмотност. Тоест продължителното образование зорлем е проблем, а не решение. Като не иска да учи-ще работи. Нормалната ситуация е средно образование до 16 г. После-който иска-учи в университет, който иска -работи. 11-ти и 12-ти клас са излишни ,ненужни, паразитни, не се учи нищо ново, не подобряват знанията и квалификацията а са създаване на изкуствена заетост за учители.
Най-комично е,че в редица училища има ученически униформи, но няма учителски униформи. Където има ученически униформи трябва да има учителски униформи. Панталон и сако с логото на училището. Униформени ученици и учителки по дънки е комично и абсурдно. Или без униформи, или униформи и за учители, и за ученици. На запад-навсякъде, ако има ученически униформи има и задължителни УЧИТЕЛСКИ УНИФОРМИ.
До феновете/фена на съкращенията: Направо дай да закрием училището и да работят от първи клас. Бездруго във всички къщи хората масово си изхвърлиха домашните библиотеки и наслагаха монитори и джаджи. А после се чудят що децата не могат да пишат и да четат, не разбират елементарен текст. За да можеш да се изразяваш, трябва да четеш. Както е тръгнало, учениците скоро ще забравят и да говорят, нали само се зяпа в екрана - там уста не ти трябва, само бързи пръсти.
Училището - дом на радост? Равносметката на един учител в края на 2022 г.